Skjermbilde 2021-03-23 kl. 20.34.58

Ensom som kundeserviceleder?

Mange kundeserviceledere gir uttrykk for at jobben kan være ensom. Kundeservice skiller seg ofte fra hva resten av virksomheten driver med, og man har gjerne mer til felles med kundeservice i andre bedrifter. KS ledere har derfor et stort behov for å snakke med andre i tilsvarende roller, samt holde seg oppdatert på trender og utvikling innen kundeservicebransjen. Å delta i nettverk og få tilgang på nyttig viten og innsikt gir et svært godt grunnlag for å mestre en hektisk jobb i en krevende tid.

Erfarne ledere forteller ofte at kan være vanskelig å holde seg oppdatert på alt som skjer, samtidig som man skal lede en krevende kundeserviceorganisasjon. Man kan oppleve at det er  få andre i eget selskap å kunne diskutere daglige og strategiske utfordringer med. Det mangler forståelse for dynamikken i driften, og dermed alt som må planlegges for å holde høy kvalitet og stabilt god tilgjengelighet i kundeservice.