Mange kundeserviceledere gir uttrykk for at jobben kan være ensom. Kundeservice skiller seg ofte fra hva resten av virksomheten driver med, og man har gjerne mer til felles med kundeservice i andre bedrifter. KS ledere har derfor et stort behov for å snakke med andre i tilsvarende roller, samt holde seg oppdatert på trender og utvikling innen kundeservicebransjen. Å delta i nettverk og få tilgang på nyttig viten og innsikt gir et svært godt grunnlag for å mestre en hektisk jobb i en krevende tid.
Erfarne ledere forteller ofte at kan være vanskelig å holde seg oppdatert på alt som skjer, samtidig som man skal lede en krevende kundeserviceorganisasjon. Man kan oppleve at det er få andre i eget selskap å kunne diskutere daglige og strategiske utfordringer med. Det mangler forståelse for dynamikken i driften, og dermed alt som må planlegges for å holde høy kvalitet og stabilt god tilgjengelighet i kundeservice.
Kjære leser!
For å få tilgang til hele avisen må du ha et gyldig abonnement hos oss.