Kort tid etter at Jan Sverre Reboli Paulsen fra SeeYou på elegant vis hadde ledet sendingen for Kundeserviceprisen, tok vi direkte kontakt med en svært så fornøyd markedssjef, Sebastian Øyrehagen i Sognenett og gratulerte ham med prisen.
Hva betyr dette for deg og Sognenett å vinne den gjeveste prisen i år?
– Det betyr veldig mye for hele bedriften, ikke bare oss som jobber i marked og på kundeservice. Vi har organisert oss slik at vi samarbeider og samhandler tett internt, og det går faktisk prestisje i god kompetanseoverføring til kundeservice for å gjøre oss i kundefront best mulig i stand til å svare på alt kundene lurer på. Jo, dette betyr mye for oss alle, og sjefen selv, Ole Petter Hatlevoll, var smårørt da vi fikk meldingen, forteller markedssjefen stolt.
Så nå løftes målsettingen til også å bli best på e-post og chat?
– Vel, vi jobber selvsagt for å bli bedre på e-post, og skal nå også få en chat-løsning om kort tid. Vi har bevisst ikke planer om en chatbot, men vi vil ha en chatløsning med personlig betjening, forklarer Øyrehagen.
Han forteller videre at da de ble best i bredbåndsbransjen i fjor, så satte de seg mål om å bli Norges beste i kåringen i 2021.
Sognenett har vunnet flere priser tidligere, og på nettsiden er det lett å se at tidligere kåringer er satt pris på. Bildet under viser også stolte mottakere av prisen fra SeeYou i 2020, da de vant klassen for beste kundeservice innen Bredbånd.
– Ja, og så blir vi Norgesmester i år. Det er utrolig stort, og nå skal vi nyte seieren i kveld og feire litt i morgen, og så må vi se fremover. Vi vet at dette er et øyeblikksbilde, og at det alltid er vanskelig å forsvare en førsteplass. Jeg tror fort at vi kommer til å samles om at det å gjenta suksessen er en god målsetting for neste år. Og skal vi klare det, må vi forbedre oss. Det er ganske mye vi kan bli bedre på, men med denne gjengen er alt mulig, forteller Øyrehagen entusiastisk.
Til slutt, dere har jo et flott slagord, «meir fart og meir moro», kan du fortelle litt om det?
– Vi har som målsetting, og oppdrag, å levere et stabilt og godt internett til alle i Sogn. Vi leverer i dag til cirka 8.000 husstander, og målet er høyhastighetsnett til alle. Så slagordet mer fart, mer moro, passer jo supert inn i denne sammenheng, og vi spiller egentlig på dette i alle sammenhenger. Vi har et fantastisk miljø i bedriften, trives godt sammen og har mye moro sammen. Godt humør smitter jo over på kundene også. Så når kunder kommer til oss, så får de kaffe i krus som sier «meir kaffi, meir moro»! Vi våger å ha det det gøy med hverandre, og med kundene. Glimtet i øyet gjør ofte en forskjell, avslutter en stolt markedssjef som ser frem til en skikkelig feiring – i første omgang på Teams.
Sognenett
- Etablert i 2007
- 21 ansatte
- Leverer til 8.000 husstander
- Samfunnsoppdraget er å bygge ut fibernettet i Indre Sogn
- Sognenett sitt mål er at alle i Sogn skal ha mulighet for et stabilt og godt internettilbud
- Slagord: Meir fart, meir moro!