Hva du tenker om at If sin kundeservice har vunnet KSIndeks/Kantar prisen 5 år på rad?
– Det er en fin anerkjennelse av det vi jobber for hver eneste dag – å yte den best mulige servicen og rådgivningen til hver eneste kunde vi er i kontakt med. Det er spesielt rådgiverne våre som skal ha æren for disse prisene. Det er det arbeidet de legger ned hver dag i hver kundekontakt som er avgjørende. Derfor betyr det ekstra mye at det nettopp er kundene selv som har svart i denne kåringen, forteller Breyholtz.
Ambisjonen er å videreutvikle organisasjonen og rådgivningen vår også fremover
Hva vil være det viktigste de 100 første dagene i jobben?
– Bli kjent med menneskene og organisasjonen. Lære og forstå hvordan det har vært jobbet langsiktig og godt med kultur og lederskap, slik at vi kan legge en god plan for hvordan vi sammen skal bygge videre på dette. Ambisjonen er å videreutvikle organisasjonen og rådgivningen vår også fremover, forklarer han.
Hva er god kundeservice og gode kundeopplevelser for deg?
– For meg personlig handler det først og fremst om å få løst det man skal – og lurer på – raskt og effektivt. Men den aller beste kundeservicen og de gode opplevelsene får man ofte når man opplever god kjemi med den man snakker med, at man får god rådgivning og blir positivt overrasket, forteller den nye kundeservicelederen.
Vi skal sikre at enda flere av våre kunder er riktig forsikret
Hva du ser for deg som viktigste å utvikle og forbedre fremover?
– Det vil for det første være hvordan vi kan forbedre og forenkle hverdagen til rådgiverne våre. Videre hvordan vi kan tilby bedre støtte i form av verktøy, systemer og bruk av data. Og til slutt hvordan vi kan bidra til at rådgiverne kan tilby kundene våre enda bedre hjelp og rådgivning, og sikre at enda flere kunder er riktig forsikret, forklarer Breyholtz engasjert.
Til slutt må vi nesten spørre deg om hva du synes om servicenivået generelt sett i Norge?
– Som privatperson opplever jeg at det er stor variasjon hos ulike aktører. Jeg synes stort sett at møter svært hyggelige og engasjerte mennesker som gjør sitt beste for å løse mine henvendelser i ulike sammenhenger. Men det er åpenbart store forskjeller på hvordan man som organisasjon vurderer og prioriterer tilgjengelighet, mulighet for digital versus personlig hjelp, samt hvilke mandater og muligheter man gir sine kundesentermedarbeidere til å løse kundenes utfordringer på en god måte, avslutter den nye If lederen.
Stig Breyholtz
- Ny leder for Kundesenter og Eksternt salg i If Norge
- Har vært i If i snart 3 1/2 år. Først leder for CRM i Norge, deretter Nordic Head of Digital Services.
- Lederutdanning fra Sjøforsvaret
- Tidligere arbeidserfaring fra Bekk og Schibsted.
- 46 år, fra Oslo, samboer, 3 barn