– Tolletaten har som andre offentlige institusjoner vært gjennom en rivende digital utvikling de siste årene. De som fremdeles tror at det går sakte i det offentlige tar grundig feil. Her arbeides det minst like hardt, om ikke hardere, for å skape gode opplevelser for brukere, forteller Monica.
– Målet til avdelingen som arbeider med brukerdialog er å gå fra et fokus som har vært kontroll og sanksjoner, til et fokus på forebygging og veiledning. Sammen med resten av Tolletaten så skal vi gjøre det lett å gjøre rett.
– Fremtiden for Tolletaten er digital. Brukerne skal oppleve samarbeidet med etaten som sømløs og problemfri. Vi arbeider hardt å målrettet for å nå det målet, understreker hun.
Monica Nyhagebråten var gjest i CustomerTre kundeservicepodcast like før sommeren. Hør hele podcasten her.
Podcast | I samarbeid med CustomerTrends AS
Faktaboks
- Tolletaten er en etat under Finansdepartementet.
- Organisert i seks divisjoner.
- Det var 1529 ansatte i etaten per 31. desember 2019.
- Øystein Børmer er tolldirektør.