Skjermbilde 2021-10-28 kl. 00.52.12

Gjensidige og Telenor vant priser i Bergen

Bergen Kundeserviceforum arrangerer Kundeservicedagene i Bergen 27. og 28. oktober. Salma Dahman fra Gjensidige ble kåret til årets Serviceambassadør og Telenor til årets Kundeservicebedrift under festmiddagen onsdag kveld.

Kundeservicedagene i Bergen arrangeres i år for niende gang. Den røde tråden på fordreagene under konferansen i år er «fra betjening til begeistring». Kundeservice har endret seg mye de senere årene, og i dag er det ikke godt nok kun å håndtere og betjene kundene når de velger å kontakte oss.

Erlend Espedal fra Kantar viste og dokumenterte i sitt foredrag betydningen og verdien av at man klarer å skape en begeistring hos kundene for måten de både blir møtt på – og for løst saken sin på.

Reiselivsdirektør i Bergen, Anders Nyland, var første foredragsholder ut under årets konferanse. Foto: Steinar B. Christensen.

For at kundene virkelig skal få en positiv opplevelse, er måten kundene blir betjent på avgjørende. Her ligger også muligheten til å skape en god kundeopplevelse gjennom å begeistre kundene i kundedialogen. Flere av foredragsholderne på den første dagen belyste dette fra ulike ståsted og perspektiver.

Salma fra Gjensidige ble årets Serviceambassadør 

Under festmiddagen ble det delt ut to priser. Den første prisen gikk til Salma Dahman fra Gjensidige sitt kundesenter i Bergen. Hun ble stemt frem at egne ledere og kollegaer. Styret i Bergen Kundeserviceforum har vært jury og vurdert de mange flott kandidatene som ble stemt frem fra en rekke bedrifter.

Styreleder i Bergen Kundeserviceforum, Bjørn Bohne, overrakte prisen til stor jubel fra såvel Gjensidige kollegaer som andre kundeservice kollegaer i salen.

Fra venstre: Vegard Nielsen, leder kundeservice Gjensidige Bergen, Salma Dahman, årets Serviceambassadør, Rune Rusås Erichsen, salgsleder og Kaja Timestad, teamkoordinatxor i Salmas team. Foto: Steinar B. Christensen.

– Jeg synes det er utrolig kjekt å få denne utmerkelsen, og det betyr mye både for meg og mine kollegaer. Vi er som en god familie, som passer å hverandre og heier på hverandre, forteller en opprømt Salma Dahman til Kundeserviceavien.

Salmas nærmeste leder, salgsleder Rune Rusås Erichsen ved Gjensidiges kundesenter i Bergen forteller også prisvinneren er en medarbeider som betyr mye for sine kollegaer, og som bidrar positivt til både trivsel på arbeidsplassen og gode resultater.

– Hun har et stort og godt hjerte, og ønsker å bidra og hjelpe kollegaer for at teamet skal lykkes, forklarer en engasjert Erichsen.

Telenor til topps som Årets Servicebedrift

Styret i Bergen Kundeserviceforum hadde engasjert SeeYou til å gjennomføre kårlinge av årets servicebedrift. Her var konkurransen stort, og Telenor gikk i år helt til topps. Det var jevnt blant de beste, der Fjordkraft Mobil ble nummer to og Sparebanken Vest nummer tre.

Morten Igeltjørn mottok prisen for årets Kundeservicebedrift på vegne av Telenor. Foto: Steinar B. Christensen.

– Dette er en stor anerkjennelse for kundeservicen i Telenor, og underbygger den kvaliteten som vi leverer til våre kunder hver dag, sa en tydelig stolt Morten Igeltjørn til Kundeserviceavisen. Det var han som fikk æren av å ta imot prisen på vegne av Telenor.

All time high 

Styreleder Bjørn Bohne i Bergen Kundeserviceforum var strålende fornøyd med dagen, og bekrefter over for Kundeserviceavisen at det var rekord både med antall deltakere på konferansen og deltakerene på festmiddagen og prisutdelingen om kvelden.

God stemning når kundeservice kollegaer treffes. Foto: Steinar B. Christensen.

– Det er liten tvil om at mange setter pris på å samles igjen, både for faglig påfyll men også for å treffe hyggelige kundeservice kollegaer, avslutter strålende for fornøyd Bjørn Bohne.

For mer informasjon om programmet, les her.