Andreas Wiberg fra det svenske selskapet Gamgi.
Andreas Wiberg fra det svenske selskapet Gamgi.

Hjelp med tale- og tekstanalyse

I denne episoden får jeg besøk av Andreas Wiberg fra Gamgi, som leverer system for analyse av tekst. I podcasten diskuteres muligheter, utfordringer og erfaringer med denne spennende nye teknologien. Dette er episoden for deg som vil holde deg oppdatert på det fremste innen ny teknologi for kundeservice.

 

Hva er viktig å tenke på om man vil lykkes med implementeringen av systemet?

– Det skiller seg egentlig ikke fra vellykket implementering av andre støttesystemer. Teknisk så er implementeringen ganske enkel. Man trenger et realistisk målbilde, det må allokeres tilstrekkelig med ressurser til implementeringsprosjektet og disse må ha rett kompetanse, forklarer Wiberg.

– Prosjektet må få prioritet i en hektisk hverdag. Systemet krever kompetanse som man kanskje ikke har tilgjengelig i dag, så da må denne kompetansen utvikles slik at data organiseres på riktig måte. De data som kommer ut av systemet er nye, vi får innsikt på nye områder. Da må kundesenteret strukturere og organiserer seg slik at man får nytte av den nye innsikten, og kan utnytte mulighetene til beste for kunder og virksomhet, understreker Wiberg.

Hør podcast episoden med den spennende diskusjonen om den internasjonalt største teknologiske hypen innen kundeserviceinnovasjon.


Podcast i samarbeid med CustomerTrends.