Whitelane EU logo 21-22

TCS er fortsatt best på kundetilfredshet

– For det niende året på rad rangeres TCS som nummer én på kundetilfredshet i Europa, presenterer Whitelane Research i sin årlige kundetilfredshetsundersøkelse. Med en kundetilfredshet på 84 prosent utvider TCS avstanden til nærmeste konkurrent med fire prosentpoeng, skriver TCS i en pressemelding.

Slik lyder pressemeldingen fra TCS:

Tata Consultancy Services (TCS), et ledende globalt selskap for IT-tjenester, konsulent- og forretningsløsninger, har blitt rangert som best på kundetilfredshet i Europa i en uavhengig spørreundersøkelse av Whitelane Research blant toppledere innen IT.

Undersøkelsen er basert på svar fra 1800 toppledere (CxO) og senior beslutningstakere i toppselskaper med stor grad av IT-bruk, på tvers av 12 Europeiske land. Mer enn 4000 unike kundeforhold har blitt undersøkt for å evaluere IT-tjenesteleverandører på ni KPI-er, blant annet tjenestelevering, kunderelasjon, kommersielle forhold og transformasjon. Med en kundetilfredshet på 84 prosent, utvider TCS avstanden til nærmeste konkurrent med fire prosentpoeng, kontra ett prosentpoeng året før. I samme undersøkelse ligger bransjegjennomsnittet på 75 prosent.

«Det er veldig gledelig at kunder over hele Europa har rangert TCS først i kundetilfredshet for niende år på rad. Ved å utvide vår ledelse har vi nok en gang bevist at vi er en formålsdrevet, motstandsdyktig og omstillingsdyktig partner våre kunder stoler på i sine bredere vekst- og transformasjonsreiser», sier Sapthagiri Chapalapalli, sjef for TCS Europa.

TCS demonstrerte sterke resultater på tvers av flere områder:

  • KPI: Toppet rangeringen i skykapasitet og tjenesteleveringskvalitet; blant de tre beste innen innovasjon, forretningsforståelse, kontohåndtering og kontraktsfleksibilitet.
  • IT-domene: #1 i alle IT-domener – applikasjonsutvikling, vedlikehold og testing; datasenter, håndtering av infrastruktur og hosting samt sluttbrukertjenester.
  • Årlig kontraktsverdi: #1 i kundetilfredshet for både små og store kontrakter (henholdsvis årlig verdi <€5 millioner og >€5 millioner).
  • Bransje: #1 innen finansielle tjenester, energisektoren, samt transport og logistikk.

«Pandemien har satt verden og den globale flybransjen i en dyp krise», sier Charlotte Svensson, Executive Vice President & CIO, SAS. «Flyselskapene var blant de første til å stenge ned og vil trolig være blant de siste til å åpne opp for normal virksomhet igjen. Under krisen har TCS vist seg å være en solid strategisk partner for SAS, som støttespiller og driver for vår utvikling ved å ta på seg en større del av våre leveranser.”

«Dette er det niende året på rad der Tata Consultancy Services har blitt rangert på topp basert på svar fra bedriftsledere som opererer i flere Europeiske markeder», sier Jef Loos, Head of Sourcing, Whitelane Research. «I hvert prosjekt som TCS er involvert i, viser deres dedikerte team et førsteklassesfokus på innovasjon og kundetilfredshet, og dette har hjulpet selskapet til å bli den mest pålitelige IT-tjenesteleverandøren i Europa.»


Artikkelen er hentet fra pressemeldingen til TCS, publisert 09.februar klokken 14:27.