– Vi anser det som svært viktig å være tilgjengelig for våre kunder. Både nye og eksisterende kunder skal oppleve at det er enkelt komme i kontakt med oss og de skal få gode svar.
Dyrnes forteller også at de i Klarkraft forsøker å vise forståelse og være lyttende, og være så fleksible som mulig.
Hvordan tar dere vare på arbeidsmiljøet og kollegaer når det står på som verst?
– Trivsel er en viktig del av arbeidsmiljøet hos oss: Vi sørger for at arbeidsmengde og belegg er godt fordelt. Vi har workshops der de ansatte kommer med deres tilbakemeldinger både om det faglige og det praktiske som kan forbedres – sånn at de kan ha en best mulig arbeidsdag, forteller Dyrnes.
– I tillegg sørger vi for at det er en del sosiale sammenkomster for å bygge opp under en god teamfølelse.
Hvorfor tar folk stort sett kontakt med dere?
– Folk spør om alt fra utsettelse av faktura til at de ønsker å vite mer om spotpris, målepunkt, påslag, AMS og el-sertifikat. Kundene nå nå oss på telefon og e-post.
Dyrnes kan fortelle til Kundeserviceavisen at de har hatt korte ventetider, og høy KTI på godt over 5 de siste tre månedene – der scoren går fra 1-6.
De ønsker at det skal være enkelt for kundene å komme i kontakt med Klarkraft, og har derfor valgt å ha synlig telefonnummer og epostadresse direkte til kundesenteret.
Til slutt, Dyrnes. Hva er topp 3 prioriterte ting i hverdagen for alle på kundesenteret?
- Alltid være blide og hjelpsomme: Den viktigste KPIen vår er kundetilfredshet
- Være kunnskapsrike og løsningsorienterte: Alltid forsøke å finne den beste løsningen for kunden
- First call resolution : Alltid forsøke å løse kundens problem ved første kontakt