Steinar B. Christensen, redaktør Kundeserviceavisen, forteller sin "Historie fra frontlinjen".
Steinar B. Christensen, redaktør Kundeserviceavisen, forteller sin "Historie fra frontlinjen". FOTO: Camilla Haugland

Kundeserviceavisen fyller år!

I dag er det 12 måneder siden vi lanserte Kundeserviceavisen. Kundeservice er et viktig fagfelt som har fått for lite anerkjennelse og oppmerksomhet. Det har vi lenge ønsket å gjøre noe med. Det var en gammel drøm som gikk i oppfyllelse da vi kunne tilby alle de fantastiske personene som arbeider i kundeservice en egen avis. Vår ambisjon er å løfte frem alt det gode arbeidet som gjøres innen kundeservice for å inspirere, glede og utfordre. Gjennom å lese Kundeserviceavisen skal du hver dag få nyttig påfyll til læring og inspirasjon som kan gjøre deg og din virksomhet enda bedre i dialogen med dine egne kunder.

Kundeservice favner bredt, og de aller fleste virksomheter er avhengig av gode relasjoner til sine kunder, medlemmer, brukere eller innbyggere. God kundeservice er viktigere enn noen gang, både overfor privatkunder og virksomheter.

I løpet av de første 12 månedene har vi publisert over 400 artikler i avisen. «Tett på» artiklene, «Lørdagsgjesten» og kundeservicepodcastene er blitt særlig godt mottatt av våre lesere. Det er mange spennende private og offentlige virksomheter som jobber målrettet for å levere gode kundeopplevelsene hver eneste dag, og det er privilegium for oss å løfte frem mange av disse virksomhetene, ledere og medarbeidere og dele deres historier i avisen.

Vi har styrket laget og satser videre

1.februar ble Camilla Haugland ansatt som journalist i Kundeserviceavisen. Hun har med seg god erfaring fra både lokalavis og NRK, og har kommet inn i redaksjonen som et friskt pust. Vi har fått mange positive tilbakemeldinger på artikler hun har skrevet , som for eksempel artikkelserien om «Krig i Europa». Her får vi et innblikk i hvordan den tragiske krigen i Ukraina har ført til en storm av henvendelser til en rekke sentrale hjelpe- og frivillige organisasjoner her i landet.

I dag er vi fire som publiserer stoff i avisen i tillegg til dyktige gjesteskribenter.

Fra venstre: Bjarte Lyssand, Camilla Haugland, Fredrik Gjertsen og Steinar B. Christensen.

Takk til lesere og annonsører

Vi vet at det tar lang tid å etablere en ny avis, og vi skjønner at det er krevende å få alle som arbeider med kundeservice til å se på seg selv som en bransje. Vi har forberedt oss på å arbeide langsiktig og hardt for å nå våre mål. Da er det fantastisk hyggelig at vi er blitt tatt så godt imot i markedet. En stor takk til tusenvis av lesere som har brukt dyrebar tid på det vi har laget. Tusen takk også til alle annonsører som har bidratt finansielt slik at arbeidet med å utvikle avisen kan fortsette med full styrke.

Vi vil gjøre det vi kan for å gjøre Kundeserviceavisen til et «must» for alle som arbeider med kunder, kundeopplevelser eller service. Vi skal holde deg oppdatert på det som er viktig for at du kan gjøre en så god jobb som mulig i en tidvis kaotisk og krevende hverdag.

Har du tips til oss om hva du vil lese i avisen, så ikke nøl med å ta kontakt. Bruk tips muligheten i avisen, eller skriv direkte til en av oss i redaksjonen. Du får garantert svar.

Vi ser frem til nytt og spennende år!
Steinar B. Christensen
Redaktør