Group,Of,Six,Friends,Holding,Drinks,At,Birthday,Celebration,In
FOTO: Shutterstock

– Sammen skal vi gjøre en innsats for å sette Norge på servicekartet

Kundeserviceavisen har hatt som hovedmål å formidle viten og innsikt innenfor kunde- og kundeservicebransjen. I forbindelse med feiringen av ettårsdagen ønsker vi å trekke frem noen av våre faste leser og følgere på sosiale medier, for å høre hva de har de har fått i utbytte av avisen. – Vi har alltid noe å lære fra andre, og hverandre, sier Anette Løland i Manpower.

Rune Bertelsen
Administrende.direktør i SpareBank 1 Kundesenter AS

Rune Bertelsen. Foto: LinkedIn-profil

På hvilken måte hjelper Kundeserviceavisen deg personlig i din hverdag? 

– En får servert kundeservice tema på en fantastisk flott måte, alt samlet på en plass.  Her kan jeg få praktiske tips, ideer og ikke minst bli inspirert og motivert i min hverdag.

Hvordan har avisen påvirket hvordan dere yter service?

– Har nok funnet noen tips som vi har kunnet bygge videre på men først og fremst er det å holde seg ajour innenfor viktige tema. Hva har andre lykkes med? Hvem kan jeg kontakte for å lære mer av, og så videre.

Jeg har byttet ut VG med Kundeserviceavisen til lørdagskaffen.

Hvor ofte leser du avisen?

– Jeg er ofte innom avisen når jeg forbereder ting, men ellers har jeg byttet ut VG med Kundeserviceavisen til kaffen på lørdag morgen. Da er det tid for kaffe og kundeservice.

Hva har du likt aller best med avisen? Hva har engasjert eller inspirert deg mest?

– Tema som kundetilfredshet, begeistring og medarbeidertrivsel er områder/tema som fanger min nysgjerrighet. Inspirerende å lese om de som har lykkes innenfor disse områder.

– Hva kunne du ønske du kunne lese mer av? 

– Synes dere har virkelig funnet en fin og spennende form på avisen.  Kanskje litt mer om teknologi, kombinasjonen av menneske og teknologi knyttet til service.

Noe du ønsker å legge til avslutningsvis?

– Stå på, dere er gode. Gratulerer så mye med det første året – gleder meg til å følge dere i mange år til.

Irene Fauskanger
Kundeservice direktør, Fjordkraft

Irene Fauskanger. Foto: LinkedIn-profil

På hvilken måte hjelper Kundeserviceavisen deg personlig i din hverdag?

– Kundeserviceavisen gir innsikt og inspirasjon. Det er alltid viktig å kikke ut forbi sin egen organisasjon for å hente inspirasjon og læring. Her er kundeserviceavisen et godt hjelpemiddel for å få innblikk i hvordan andre selskaper jobber med å foredle og utvikle sin kundeservice.

Hvordan har avisen påvirket hvordan dere yter service?

– Den har i utgangspunktet ikke påvirket hvordan vi driver service, vi har våre egne mål og aktiviteter. Når det er sagt er det selvsagt alltid noe som inspirerer oss og som blir plukket opp fra andre.

Hvor ofte leser du avisen?

– Jeg leser når jeg har anledning, ukene er veldig hektiske og jeg prøver å sette av litt tid for inspirasjon og refleksjon til lørdagskaffen hver uke.

Mennesker og lederes engasjement treffer mitt hjerte.

Hva har du likt aller best med avisen? Hva har engasjert eller inspirert deg mest?

– Mennesker og lederes engasjement og varme er alltid noe som treffer mitt hjerte. Vi ledere er rollemodeller og inspiratorer, hvordan vi fremstår i forhold til tydelige mål og engasjement er inspirerende å lese om.

Hva kunne du ønske du kunne lese mer av?

– Jeg ønsker gjerne å lese mer om hvordan vi i Norge skal løfte den totale kundeopplevelsen. Da tenker jeg ikke bare på kundesentre og butikker men hele service Norge. Alt fra restauranter, offentlig, transport osv.

– Vi behøver å løfte oss, bli varmere, mer inkluderende og mer imøtekommende. Kan vi klare dette sammen?

Noe du ønsker å legge til avslutningsvis?

– Fortsett det gode arbeidet! Sammen skal vi gjøre en innsats for å sette Norge på servicekartet.

Bjørn Bohne
Leder kundesenter salg og redning, Frende Forsikring

Bjørn Bohne. Foto: LinkedIn-profil

På hvilken måte hjelper Kundeserviceavisen deg personlig i din hverdag?

– Det er mange gode og relevante artikler som gir kjennskap og kunnskap om mye innenfor Kundeservice og kundebehandling.

Hvordan har avisen eventuelt påvirket hvordan dere yter service på din jobb, eller hjulpet deg i ditt arbeid?

– Artiklene og det man leser om gir tips og innspill som man kan ta med seg inn i kundeservice-hverdagen. Får man innsikt i hvordan andre som lykkes med kundeservice og kundereisen, så kan man anvende dette på en god måte i egen jobb.

Interessant å lese om fagpersoner uttale seg om det vi jobber med hver dag.

Hvor ofte leser du avisen?

– Ukentlig.

Hva har du likt aller best med avisen? Hva har engasjert eller inspirert deg mest?

– Vanskelig å si. Men artikler om de som jobber med dette og lykkes i jobben sin engasjerer. Videre er det interessant å lese om fagpersoner som uttaler seg om det vi jobber med hver dag.

Noe du ønsker å legge til avslutningsvis?

– Synes jobben redaksjone i avisen gjør er god.

Anette Løland
Seniorrådgiver og sertifisert karriereveileder, Manpower

Anette Løland. Foto: LinkedIn-profil

På hvilken måte hjelper Kundeserviceavisen deg personlig i din hverdag?

– Avisen og artiklene gir meg informasjon fra bedrifter, deres erfaringer men og nye tanker rundt det viktige tema:  Kunderservice.

Hvordan har avisen påvirket hvordan dere yter service, eller hjulpet deg i ditt arbeid?

– At det blir satset på en rendyrket avis som kun har kundeservice i fokus er helt suverent! Det er vi og opptatt av hos oss internt. Manpower sitt største fagområde i Bergen er Callsenter og hver dag skaffer vi våre kunder dyktige Kundeservicemedarbeidere til ulike bransjer.

– Det er for øvrig stadig etterspørsel etter denne type kompetanse og det at avisen og kan være med å løfte og inspirere – flere – til å velge å starte med en jobb i dette fagfeltet er vi alle helt avhengige av.

Vi har alltid noe å lære fra andre, og hverandre.

Hvor ofte leser du avisen?

– Jeg prøver å lese den når den kommer ut. I hvert fall skumme over den så jeg får med meg headlines.

Hva har du likt aller best med avisen? Hva har engasjert eller inspirert deg mest?

– Det må igjen være at den setter fokus på det viktige området KUNDESERVICE. Det får jeg aldri nok av og vi har alltid noe å lære fra andre, og hverandre.

Hva kunne du ønske du kunne lese mer av? 

– Jeg ønsker og trenger personlig service når alt rundt oss er digitalt. Selv synes jeg det er mye hyggeligere å  handle i butikk enn på nett. At man kan gjøre begge deler, er og flott. Men det er herlig og lett å skryte av dyktige ansatte når du blir hørt og tatt vare på.

– Jeg heier på god teknisk og enkel support og der er mange coole digitale løsninger – men personlig kundeservice – ja, det hadde vært inspirerende å lese mer om bedrifter som har nye måter å kombinere personlig og enkle digitale løsninger.