Andy Chen, administrerende direktør i Quickorder.
Andy Chen, administrerende direktør i Quickorder. FOTO: Quickorder

Klar for sommer, mat og drikke? Nå blir det hybrid bestillingsmåte på restaurant

Til sommeren slår Quickorder sammen tradisjonell bestilling og betaling gjennom servitør, med den nye og digitale måten gjennom gjestenes mobiltelefoner. – Vi tror en moderne og fremtidig restaurantopplevelse handler om å kombinere menneskelig personale og teknologi, sier administrerende direktør i Quickorder, Andy Chen, i en pressemelding.

Nå kan du samarbeide med servitør og venner, om å bestille drikke og mat på én regning.

– Vi har utviklet denne nye hybride bestillingsfunksjonen i nærmere 12 måneder, og vi er veldig glade for å bringe dette til restaurantbransjen nå etter restriksjonslettelsene, sier Chen.

Ønske om valgmuligheter

Dette er et tilbud som Quickorder tenker å tilby fra sommeren av.

Andy Chen, administrerende direktør i Quickorder. FOTO: Quickorder

– Gjester rundt samme bord, samt servitører, vil nå kunne samarbeide om å bestille mat og drikke til én regning. Det betyr at alle kan legge inn produkter hver for seg, med hver sin mobile enhet. Bestillingene samles så til én sluttregning, sier Chen og Quickorder.

– Dermed trenger ikke hver enkelt ordre å betales før bestillingen går gjennom, slik man har vært vant med til nå, derimot vil gjestene kunne bestille flere ganger og til slutt betale et samlet oppgjør.

Det har vært stor etterspørsel etter mer hybrid løsning

Chen poengterer i pressemeldingen at etterspørselen etter en mer hybrid løsning, såkalt “åpen regning”, har vært stor blant gjester og restauranteiere etter pandemien.

Quickorder har over 14 år bak seg som teknologiutviklere for serveringsbransjen.

Gjennom analysearbeid og innsikt i bransjen har Quickorder nå valgt å lansere denne hybridløsningen.

En ny tidsepoke for serveringsbransjen

Gjesteopplevelsen er viktig

De håper at denne funksjonen skal kunne bedre opplevelsen for gjestene.

– Dette tilbyr en perfekt gjesteopplevelse for både gjester som har tatt i bruk selvbestilling med QR-kode, så vel som de som føler seg nostalgiske over tradisjonell bestilling gjennom servitør, når de spiser på en restaurant, sier Chen.

Illustrasjon av funksjonen til Quickorder. Foto: Quickorder

Tanken er at servitørene nå kan sette av mer tid til å gi anbefalinger til gjester, og kunne utføre andre arbeidsoppgaver.

Vi tror på en fremtidig restaurantopplevelse, som kombinerer teknologi og mennesker

– På denne måten opprettholdes altså den menneskelige kontakten med personalet samt den sømløse og effektive måten ved å bestille digitalt. Samtidig vil hybridløsningen bidra til at man kan bordsette flere bord per kveld, ved at den besøkende vil kunne bestille mer på kortere tid, ved at unødig ventetid fjernes, sier Chen og Quickorder.

Quickorder tror på en moderne og fremtidig restaurantopplevelse, ved å kombinere teknologi og menneskelig personale.

– Det er vårt oppdrag å hjelpe restauranter med å levere moderne gjestfrihet til sine besøkende og tilby et system som legger til rette for en bedre arbeidshverdag for de ansatte, sier Chen avslutningsvis.