– Med en pandemi siden sist og digital sending i fjor, har det snart gått 2,5 år. Nettopp på grunn av pandemien ble vi på mange områder drevet til å tenke nytt rundt løsninger og tjenester vi tilbyr, sier Haug.
Tanken bak konferansen er å gi faglig oppdatering, la bransjen få møtes og ha fokus på områdene strategi, innovasjon, teknologi og kundeservice.
En lang tradisjon
– Konferansen ble arrangert for første gang i 2015, og med 400 deltagere i 2020 har den seilt opp som Skandinavias fremste innen kundeserviceledelse, forteller Haug.
– Årets undertittel er «innovasjon og fleksibilitet som konkurransekraft». Programleder er Eirik Norman Hansen, og vi får blant annet høre om hvordan Google USA har drevet innovasjon, og hvordan pandemien har akselerert betydningen og adopsjonen av teknologi.
Vi ønsker å gi innblikk i muligheter og aktuell tematikk
Av utstillere og sponsorer av konferansen kan det nevnes Puzzel, LeadDesk, Genesys og Telia.
– Tanken er å gi innblikk i muligheter som finnes, og få eksempler på kundecaser. I år har vi også egen scene i utstillerområdet hvor vi inviterer gjester samt mye moro fra komiker Egil Skurdal, sier Haug.
– Det vil være to dager fylt med spennende tematikk og foredragsholdere.
Noen av foredragsholderne er da Google, TINE, Skatteetaten og avisens egen CustomerTrends.
Something old, something new
– Nytt for året er at vi kårer tiårets beste kundeservice! Dette i samarbeid med Kantar som har gjennomført KSindeks kundeundersøkelse i flere år og som har samlet data for de siste 10 årene. Denne prisen vil med andre ord henge veldig høyt! Vinneren blir annonsert under festmiddagen, ledet av Else Kåss Furuseth, forteller Haug.
Målet til Tekna er å forberede morgendagens ledere på fremtidens kundeservice, i samarbeid med Kantar.
Vi ønsker å forberede morgendagens ledere på fremtidens kundeservice
– Konferansen er et produkt av omfattende research og dialog med ulike brukergrupper og eksperter for å skape det beste og mest aktuelle programmet. Vi utvikler Kundeservicedagene fordi vi er opptatt av måten teknologien påvirker det moderne arbeidslivet, forklarer Haug og Tekna.
De ønsker at Kundeservicedagene skal være tankevekkende, og bidra til god innsikt om kundeservicebransjen.
– Det er fortsatt noen ledige plasser. Vi gleder oss! avslutter Haug.