Det var god stemning blant de nærmere 400 deltakerne under første dag av årets Kundeservicedager i regi av Tekna. Konferansen ble utsatt fra januar til juni på grunn av pandemien, og gleden over endelig å treffe bransjekolleger igjen var derfor stor.
Godt program, spennende foredragsholdere og utdeling av gjeve priser sto på programmet under konferansens første dag.
Tiårets beste kundeservice
Det var knyttet stor spenning til kveldens hovedpris. Erlend Espedal og Finn Olav Sveinall fra Kantar har vært primus motor bak KSIndeks prisen siden oppstarten.
Resultatene de kunne presentere i kveld er basert på over 450.000 kundekontakter de siste 11 årene, der over halvparten av kundene faktisk har vært kontakt med kundeservice til selskapene.
Finn Olav Sveinall understreket at det er en stor prestasjon også av NAF og Handelsbanken, som var de to selskapene som kom nærmest Sbanken under kåringen over en ti års periode.
Sbanken har vunnet KSIndeks flere ganger innen sin kategori, og gikk også av med seieren innen bank for 2021. Kundeserviceleder Gro Heidi Skarstein kunne dermed ta med seg flere av sine begeistrede medarbeidere fra Sbanken på podiet to ganger, og hyllet både sine egne ansatte og kundene for prisene.
Stor jubel og anerkjennelse også fra alle de 350 kundeservicekollegaene som var samlet til festmiddagen.
Flere verdige vinnere
Det ble gjort kåringer i fem kategorier. Altibox stakk også av med to priser, og vant både kategorien bredbånd og TV-distribusjon for 2021. OneCall stakk av med seieren innen telefoni.
I Kategorien forsikring var det i år Sparebank1 som gikk helt til topps, i sterk konkurranse med If og Frende forsikring.