Jenny Ebbing Skavlan er en av støttespillerne til Tise.
Jenny Ebbing Skavlan er en av støttespillerne til Tise. FOTO: Helthjem / Tise

Tise vil gjøre gjenbruk enkelt og attraktivt

«Vi tror at brukthandel er en viktig nøkkel for å gjøre verden mer bærekraftig», sier Tise. Tise er en gjenbruksapp hvor du kan kjøpe og selge klær, tilbehør og annet. De ønsker å hjelpe folk til å gjøre gjenbruk morsomt og inspirerende. – Man lærer ikke uten å feile, og mestringsfølelse er en viktig del av livet, sier Stefan Landewall, Team Lead Support i Tise.

Hva er god kundeservice for Tise? 

– For oss har vi oppnådd god kundestøtte når vi støtter opp under visjonen vår, om å gjøre det sømløst for brukerne våre å handle mote second hand, forteller Stefan Landewall.

Team Lead Support i Tise, Stefan Landewall. FOTO: Caroline Brenden Skaug

– Vi ønsker å oppnå øyeblikkelig hjelp for alle som har et problem, til å bli løst via automasjon eller self-service. Det er viktig teknologi som frigjør mye av vår kapasitet til å gi bedre og mer skreddersydd hjelp. For de som behøver menneskelig hjelp, så møter de varme og empatiske kundeservicemedarbeidere som kan gi de en fin opplevelse.

Brukerne våre er det viktigste vi har

Hvem er kunder hos dere? 

– Vi har en stor variasjon i kundebasen vår. Hovedmålgruppen til Tise er unge kvinner og det er en overvekt av disse som bruker produktet, men vi er glade for å se at dette er i utvikling og at flere menn og eldre også tar appen i bruk, forteller Landewall.

Hvordan holder dere på kundene? 

– Brukerne våre er det viktigste vi har. Vi fokuserer på å forstå de så godt vi kan, for å kunne møte de hvor de er, og tilpasse kommunikasjonen vår for å nå de best mulig. Vi vil at kundeopplevelsen når de opplever et problem skal være både kjapp og effektivt, men også personlig og empatisk, sier han.

Vi forsøker å være der når kunden trenger oss, og samtidig minske behovet for hjelp i fremtiden

– Vi ønsker å skape tillit ved å være der for de når de trenger det, samt jobbe proaktivt for at sjansen er mindre for at de behøver vår hjelp i fremtiden.

Jenny Ebbing Skavlan er
Creative Director i Tise. FOTO: Tise

Dere har Jenny Skavlan på laget. Hvor viktig er det å ha en sterk og kjent profil med dere?

– Jenny har vært en fantastisk ressurs! Hun har inngående kunnskap om klesindustrien og hva som må til for at vi som forbrukere skal få et mer bevisst forhold til klær og mote, men hun har også et kreativt og strategisk hode som har bidratt til å gjøre Tise aktuell for mange i målgruppen, forteller Landewell.

Hvordan er arbeidsmiljøet hos dere?

– Vi fokuserer mye på work/life-balance og teambuilding i Support. Økt fleksibilitet er også noe vi har fått positive tilbakemeldinger om. Vi ønsker også at de på Support får muligheten til å vokse, og får ansvarsområder så tidlig og ofte som de ønsker det. Man lærer ikke uten å feile, og mestringsfølelse er en viktig del av livet, forklarer Landewell.

Man lærer ikke uten å feile

– I tillegg er det viktig med forskjellige bakgrunner og forskjellige kunnskaper, for å kunne finne de beste løsningene sammen. Så alle på teamet vårt vet at deres meninger betyr alt for Tise.

Dere sier at Tise skal være «like estetisk og sosial som Instagram – like brukervennlig som Finn.no»: har dere klart dette?

– Faktisk så opplever vi at det brukergenererte innholdet i appen har en kvalitet som er økende! Tiserne ser verdien av å ta gode og appellerende bilder av produktene de selger, fordi det gjør det enklere å få de solgt, sier Landewell.

Teknologien vår må holde tritt med kundenes forventninger og krav

– Fra vår side er det viktig at teknologien holder tritt med brukernes forventninger og for at gjenbruk skal kunne konkurrere med de store nettbutikkene tror vi at det estetiske nivået må være høyt. Vi må bruke teknologien riktig for å hjelpe kundene.

Skjermbilde av Tise Norge sin hjemmeside.

Hva tenker dere om nivået på kundeservice i Norge i dag? 

– Det er stor variasjon mellom de verste og beste på kundeservice i Norge. Jeg har et inntrykk av at Norge generelt har et tradisjonelt syn på kundeservice, og at mange kunne eksperimentert med ny teknologi eller ny forskning i deres metoder, sier Landewell.

Hva er neste mål for dere nå da?

– Jeg har et eget fokus på å skifte det generelle mindsettet om at Support skal være best på å løse henvendelser, og jeg mener at Support skal være best på hva brukerne våre trenger, legger han til avslutningsvis.

Faktaboks

Tise er en gjenbruksapp hvor du på en enkel og inspirerende måte kan kjøpe og selge klær, tilbehør og annet. Den ble startet av gründerne Eirik Frøyland Rime og Axel Franck Næss i 2014, og lansert i februar 2016.

I dag er det mer enn 2,5 millioner mennesker som bruker Tise på tvers av de nordiske landene. I overkant av 1 million av disse er norske.

Tise nærmer seg 80 ansatte.

Support i Tise har hittil kommunisert med brukere på e-post via deres sakshåndteringssystem. Men de ser på nye måter å kommunisere på for å forbedre brukeropplevelsen i fremtiden.