Rajan Maheshwari, landssjef i TCS Norge. FOTO: Peter Boel.
Rajan Maheshwari, landssjef i TCS Norge. FOTO: Peter Boel.

Rajan fra TCS tror på tillit som en grunnleggende faktor i kunderelasjonen

Tata Consultancy Services (TCS) er et globalt konsulentselskap som tilbyr IT- og ingeniør-tjenester, integrert med forretningsløsninger. I over 50 år har de samarbeidet med flere av verdens største selskaper gjennom deres digitale transformasjonsreiser. De har flere år på rad tronet på toppen av kundetilfredshet blant toppselskaper. Kundeserviceavisen har tatt en prat med Rajan Maheshwari, country head for TCS Norge. – Vi tror på tillit som en helt grunnleggende faktor i enhver kunderelasjon.

 TCS ble for sjette år på rad rangert som nummer 1 på kundetilfredshet i Norge i 2022, blant toppselskaper med IT-bruk. Hva betydde dette for dere? 

– Vi setter veldig stor pris på at kundene våre anerkjenner oss som deres foretrukne transformasjonspartner. TCS er et kundeorientert selskap med høy kontekstuell bransjekunnskap, og vi etterstreber hele tiden å muliggjøre vekst for våre kunder gjennom robust digital transformasjon, sier Rajan Maheshwari, country head for TCS Norge.

– De siste årene har ytterligere demonstrert viktigheten av en sterk digital tilstedeværelse, og vi vil fortsette å jobbe for å ha de mest fornøyde kundene. 

Rajan Maheshwari, landssjef i TCS Norge. FOTO: Øyvind Ganesh Eknes / Ganeshfoto.no

Hvorfor tror dere at kundene er så fornøyde med dere? 

– Vi er et kundeorientert selskap i form av at vi alltid setter kunden først – en «client first» holdning, forteller Maheshwari.

Vi har en kontinuerlig sult etter innovative løsninger

– Vi setter også høye krav til oss selv som konsulenter, og jobber hardt for å hele tiden inneha solid forretningsforståelse innenfor alle bransjene vi opererer i. I tillegg har vi den kontinuerlige sulten etter innovative løsninger, og streber etter fleksibilitet og smidighet.

Hva er motivasjon og drivkraft i TCS?

– Vi drives av å få være med på den digitale reisen til våre kunder og motiveres av det konstante mulighetsrommet som finnes i den digitale verden, sier Maheshwari.

– Vi tror på «technology for good», at teknologi kan bidra til en bedre verden. Selv om vi har eksistert i Norden i mer enn 30 år, har vi likevel bare sett starten av alt vi ønsker å oppnå.

Hva er god kundeservice for dere? 

– God kundeservice handler for oss om å kjenne kundene våre godt, skape og ivareta tillitsfulle, gode relasjoner, og det å være kundens digitale transformasjonspartner, forklarer Maheshwari.

Høy tillit gjør at vi bedre kan imøtekomme kundenes ønsker og behov

– Vi tror også på tillit som en helt grunnleggende faktor i enhver kunderelasjon. Høy tillit gjør at vi bedre kan imøtekomme kundens ønsker og behov, kontinuerlig levere av høyeste kvalitet, samt yte merverdi ved å bistå innovativt innenfor kundens – og bransjens premisser. 

På hvilken måte jobber TCS hver dag med å ta vare på kunder? 

– Foruten å alltid levere på tiden, er vi opptatt av å alltid være tilgjengelige, omstillingsdyktige og innovative. Vi etterstreber en tett dialog, slik at vi regelmessig kan forbedre og effektivisere både kundens tjenesteleveranser og hvordan kunden jobber. Kundene gir oss også regelmessige tilbakemeldinger slik at vi løpende kan forbedre oss, sier Maheshwari.

– Sammen med, og på vegne av våre kunder, ser vi alltid etter nye muligheter.

Hvordan er arbeidsmiljøet i TCS, hva fokuserer dere på i hverdagen? 

Vi ønsker å være en arbeidsplass der det legges til rette for den enkeltes ambisjoner

– Vi er svært opptatt av fellesskapet. Vi er et kollektiv som deler kunnskap, gjør hverandre bedre og alltid søker etter å utvikle oss. Alle TCS-ere skal oppleve å bli hørt og sett, og vi ønsker å være en arbeidsplass der det legges til rette for den enkeltes ambisjoner.

Kan dere si noe om mål og visjon i selskapet fremover? 

– Vi ønsker å fortsatt være den foretrukne digitale transformasjonspartneren for norske selskaper, samtidig som vi stadig utvikler og forbedrer oss. Vi har et optimistisk syn på fremtiden og ser et ubegrenset potensial i teknologi for å skape en mer inkluderende og bærekraftig verden, forteller Maheshwari.

– Vi jobber allerede blant annet med Equinor, Vipps, Gjensidige, Posten Norge og Tryg. Vi har som mål å utvide kundebasen vår for å jobbe med og hjelpe enda flere bedrifter fremover, både i Norge og resten av verden. Vi har også inngått samarbeid med ONS (Offshore North Sea), verdens største møteplass for den internasjonale energibransjen, avslutter han.

Hva er TCS?

Tata Consultancy Services (TCS) er et globalt konsulentselskap som tilbyr IT- og ingeniør-tjenester, integrert med forretningsløsninger. I over 50 år har de samarbeidet med flere av verdens største selskaper gjennom deres digitale transformasjonsreiser.

TCS har vært til stede i Norden i mer enn 30 år og har omtrent 20.000 ansatte som jobber med kunder i Norge, Sverige, Finland, og Danmark. Globalt: ca. 592.000 ansatte.

I løpet av de siste 12 årene har TCS blitt rangert som den beste leverandøren av IT-konsulenttjenester i Norden hvert eneste år av sine kunder. TCS har også blitt kåret til Top Employer i Norge i 8 år på rad. (TCS)

Hvor mange ansatte er det i TCS?