WebsiteBanner
FOTO: CSWeek.com

En hel uke med hyllest av kundeservice

Customer Service Week er en internasjonal feiring av viktigheten til kundeservice, og en hyllest av alle folk som jobber og hjelper kunder hver eneste dag. Feiringen skjer første uken i oktober, og selskaper over hele verden tar del i hyllesten. Nå er den her – så feir med alle dine kolleger!

#customerserviceweek2022

Bare ved å gå kjapt inn på denne hashtaggen på LinkedIn, så ser man fort at det er mye engasjement rundt Customer Service Week.

Customer Service Week har blitt feiret i USA siden 80-tallet, og i 1992 proklamerte den amerikanske kongressen at dette skulle være en nasjonalt anerkjent begivenhet i USA, som skulle feires årlig hele den første uken i oktober.

President George H. W. Bush under en tale i det hvite hus. FOTO: Shutterstock

Daværende president George H.W Bush skal ha sagt dette da han undertegnet proklamasjonen (oversatt her til norsk):

«De mest suksessrike virksomhetene er de som viser en sterk forpliktelse til kundetilfredshet (…) En virksomhet bygget på kundeservice forstår og forutser kundens behov. Den designer varer og tjenester for å møte disse behovene, og bygger produkter som oppfyller kundenes forventninger. (…) Denne typen forpliktelse til service fører til kundelojalitet.» 

— Fra og med 3.oktober 2022 er Customer Service Week en ukelang mulighet til å øke bevisstheten om kundeservice, og den viktige rollen den spiller i vellykket forretningspraksis og veksten av økonomien, sier The Institute of Customer Service.

Shutterstock FOTO: Shutterstock

Tusenvis av selskaper over hele verden, og særlig i USA, feirer denne kundeserviceuken. Det har blitt en mulighet for å styrke team, sette service på kartet og spre budskapet.

Alle er invitert. Det kan være alt i fra bransjer innen finans, helse, forsikring, produksjon, kommunikasjon, utdanning, offentlige etater og hotellbransjer som deltar på denne ukeslange feiringen.

— Kundeserviceuken er viktigere enn noen gang. Og det er flere måter å feire på, uansett om man jobber hjemmefra, på kontoret eller en kombinasjon, sier CSWeek.com, som har vært en av hovedsponsorene av kundeserviceuken siden 1991.

Hvordan feirer dere Customer Service Week? Send oss gjerne bilder eller fortell oss om din feiring til post@kundeserviceavisen.no