311154576_10162251996899498_1359059072287799050_n
FOTO: Temashop DK

— Halloween er en av våre høysesonger!

Halloween er rett om hjørnet! Mange kjøper kostymer og pynter huset sitt, for å få en skremmende god feiring. «Vi ønsker å gjøre alt for levere det største utvalget, yte eksepsjonelt god service og gjøre det enkelt og trygt å handle på nett» skriver kostymer.no på sin hjemmeside.  Vi har tatt en prat med markedssjef Kasper, for å høre hvordan stressnivået er nå.

Denne artikkelen ble først publisert 25. okt 2022.

— Vi har ansatt flere for å komme i mål

Hvordan er pulsen nå? 

— Vi merker godt at Halloween er rett om hjørnet. Det er mye å se til, for alle avdelingene. I tillegg til kostymer.no, har vi også temashop.no, temashop.dk, temashop.se og temashop.fi, forteller Kasper Beckert, Digital Markedssjef for Temashop.

— Jeg driver med markedsføring, og vi er veldig opptatt av å gjøre alle produktbeskrivelser, kategoritekster og relatert tilbehør bra nok, slik at vi får gitt den informasjonen som kundene våre ønsker – uten at de blir skuffet, legger han til.

Kasper Beckert på jobb. FOTO: Privat

Størstedelen av lageret er plassert i Fredericia i Danmark, hvor de har 2.000 m2 fylt med kostymer, tilbehør og alt som hører med.

— Vi har den siste tiden ansatt mange nye kolleger til lageret, slik at de kan følge med på alle bestillingene, forteller Beckert.

Er dette en av de travleste tidene for dere?

— Ja! Halloween er en av våre høysesonger, siden Halloween feires i alle de skandinaviske landene. Siden Halloween kommer kort tid etter Oktober-fest (der vi også har det travelt), så er det mye å glede seg til for oss, sier Beckert.

Jordnære møter med kundene

— Vi opplever spesielt stor fremgang  Norge og i Sverige, hvor vi har investert mye i det siste. Dette skyldes blant annet noen svært kompetente frilansere (to i Norge, to i Sverige og to i Finland), som er dyktige til å få tekster og markedsføring rundt produkter til å fungere, forteller Beckert.

Hvordan fokuserer dere på å yte god kundeservice?

— Et av våre mål er å tilby en kundeservice i verdensklasse. Vi har i disse dager opprettet lengre åpningstider for kundeservice, slik at vi kommer i havn med alle henvendelsene vi får inn. Vi har både norsk og svensk kundeservice, som sitter in-house for bedre kommunikasjon og ærlig kundeservice, forteller Beckert.

Kostymer.no skriver på sin side at det hver dag møter «blide medarbeidere for å hjelpe deg med spørsmål du måtte ha til kundeservice og sørge for at ordren din blir pakket og sendt avgårde».

En av de ansatte på lageret, under et innlegg på Facebook om at de søker nye ansatte. FOTO: Privat, Temashop.dk

— Vi bruker også mye tid på å gå gjennom våre sosiale medier slik at vi kan svare på kommentarer og direktemeldinger fra de som skriver til oss der.

Beckert og selskapet får i tillegg et ekstra forhold til sine kunder, gjennom at kundene deler bilder av festene sine.

— Dette er noe som vi opplever gir en jordnær og personlig opplevelse! Vi er også svært fokusert på å ha en positiv og humoristisk kommunikasjon med kundene våre, da vi mener det er i selskapets DNA å møte våre kunder med en festlig holdning, legger han til.

Skjermbilde fra Instagram. FOTO: @simonezibrandtsen, Temashop

— Vi må gi korrekt informasjon

Denne interaksjonen med kundene gjør også til at stemningen er god blant Becker og de ansatte på kontoret.

— Dette gjenspeiles i måten vi håndterer kundehenvendelser på. Dette har resultert i at vi nå har over 25 000 anmeldelser på Trustpilot, med et snitt på 4,5, sier Beckert.

Temashop ønsker også ha fokus på å ha det gøy på jobb! FOTO: Temashop DK

Skjermbilde fra Trustpilot FOTO: Skjermbilde fra Trustpilot

Men med et slikt stort selskap, så kan man heller ikke glede alle kunder.

— Det hender naturligvis at noen kunder har hatt en dårlig opplevelse, men her er vi også veldig insisterende på å løse problemet og snu opplevelsen til noe positivt, forklarer Beckert.

— I forbindelse med nettsidebesøk og opplevelsen der, er det som nevnt stort fokus på å gi korrekt informasjon på alle våre produkter, slik at ikke kundene blir skuffet.

I den forbindelse har de ansatt en ny innholdsmedarbeider som undersøker og skriver mange oppdateringer på produktene sine.

— Det er mye å glede seg til fremover! avslutter Becker til Kundeserviceavisen.


Svarene er oversatt fra dansk til norsk

Faktaboks

Kostymer.no og Temashop kaller seg nettbutikken hvor du finner Nord-Europas største og morsomste utvalg av kostymer og fest-tilbehør. Deres ambisjon er å gjøre Norge festligere.

Våren 2018 ble Kostymer.no en del av Temashop Nordic. Her er det fokus på utenlands-ekspansjon, og det er et samarbeid med de skandinaviske landene.
(Kostymer.no)