Direktør Håvard Jensen i Coop.
Direktør Håvard Jensen i Coop. FOTO: Coop

Coop er blant kjedene med best omdømme

I den årlige omdømmeundersøkelsen til Ipsos er Coop Norge blant virksomhetene som scorer aller best, melder Coop i en pressemelding.

Totalt av de 106 bedriftene som er målt, oppnår Coop Norge plassering nummer fire, én plass høyere enn fjorårets kåring.

— Det er stor oppmerksomhet rettet mot dagligvarebransjen i disse dager og derfor ekstra gledelig at våre kunder og medlemmer har et godt inntrykk av Coop. Denne tilbakemeldingen er et resultat av den solide jobben som de mange tusen medarbeiderne i hele Coop gjør hver eneste dag, Håvard Jensen, kjededirektør i Coop Norge.

Gjengen på Extra Vikevåg på Rennesøy er klare for årets Halloween-feiring. FOTO: Anita Henden / Coop

— Vi opplever det som en velfortjent anerkjennelse, som samtidig inspirerer oss til å stå på videre, legger han til.

Det er særlig blant unge mennesker at Coop Norge scorer høyt. Nesten fire av ti under 25 år har et meget godt inntrykk av Coop, melder Coop i pressemeldingen.

Sortert på landsdeler, er inntrykket aller best i Nord-Norge, der ni av ti spurte har et godt eller meget godt inntrykk.

– Vi har gjennom flere år sett at Coops eierform, der kundene eier butikkene sammen og deler på overskuddet, særlig appellerer til yngre kunder. Denne eierformen stiller samtidig ekstra høye krav til at vi opptrer som en ansvarlig samfunnsaktør og lytter til våre medlemmer, sier Jensen.

— Det positive inntrykket blant unge tyder på at vi lykkes godt med dette.

Appellen hos yngre kunder kjennes igjen ved den store andelen unge kunder utgjør av de nye medlemmene i Coop det siste året. Hele 35,2 prosent av de nye medlemmene er under 30 år.