– Kundene kan leie, hente og levere tilbake bilen akkurat når det passer dem, forteller Hertz.
Forutsigbarhet for kunden
– Ikke bare kan du plukke opp bilen akkurat når du vil, men du slipper også eventuell kø og forsinkelser i forbindelse med henting og levering. Det blir med andre ord både raskere og mer forutsigbart for deg som kunde, sier Hallvard Nerbøvik, CMCO, i Hertz.
Piloten er i gang i Bergen, på noen utvalgte verksteder. Disse skal teste ut løsningen, ved å prøve ut 20-30 kjøretøy.
– Når alt går som planlagt i Bergen, vil løsningen skaleres videre derfra. Målet er at tjenesten skal bli tilgjengelig for så mange som mulig over hele landet, sier Jonas Rellsve, CSO, i Hertz.
Idéen er å prøve å endre nordmenns forhold til det å leie, dele, eie og bruke bil.
Mobilen blir viktig
– Vi ser at det blir viktigere og viktigere for våre kunder med fleksibilitet, og Go2Car er et tiltak og konsept som svarer på nettopp det, sier Nerbøvik.
Hertz sine tidligere digitale kundereiser har vært online inn- og utsjekk, og levering av bilnøkkel i nøkkelboks eller kiosk.
Nå kan et utvalg av kundene altså gå direkte til bilen og låse opp via mobilen.
– Med Go2Car sjekker du inn, signerer leiekontrakt og låser opp bilen helt digitalt via mobilen. Det vil selvfølgelig fortsatt være mulig å få hjelp av vårt personal på stedet også, for de som har behov for det, sier Rellsve.
– Vi har store ambisjoner for fremtiden og ser et betydelig vekstpotensial i at stadig flere vil leie og dele biler fremfor å eie selv, avslutter Hertz.
Hva er Hertz?
Hertz er globalt representert i mer enn 140 land med over 10 000 lokasjoner.
De er Norges største leiebilselskap og en betydelig aktør i en raskt voksende mobilitetsbransje.
Hertz har over 400 utleiepunkter over hele landet, inkludert samtlige flyplasser. Bilflåten i Norge består av ca. 10 000 nye, moderne og sikre biler fra flere av verdens ledende bilprodusenter. (Hertz)