AC6ED348-9D05-42F3-97BC-EFC7D8D2D5E5

Hertz vil endre kunders opplevelse av å leie bil — med heldigitale løsninger

Målet til Hertz er at det skal bli raskere, enklere og mer tilgjengelig å leie en Hertz-bil. De vil endre nordmenns forhold til bil. Dette skal de teste gjennom den heldigitale løsningen Go2Car. – Vi ser at det blir viktigere og viktigere for våre kunder med fleksibilitet, forteller Hallvard Nerbøvik, CMCO i Hertz.

Tanken er å legge til rette for en heldigital kundereise, som innebærer digital sjekk av kundens førerkort, kredittkort og ID-kort – og skal gi kunden muligheten til å ha kontroll på leieforholdet gjennom «Min Side».

– Kundene kan leie, hente og levere tilbake bilen akkurat når det passer dem, forteller Hertz.

Forutsigbarhet for kunden

– Ikke bare kan du plukke opp bilen akkurat når du vil, men du slipper også eventuell kø og forsinkelser i forbindelse med henting og levering. Det blir med andre ord både raskere og mer forutsigbart for deg som kunde, sier Hallvard Nerbøvik, CMCO, i Hertz.

Hallvard Nerbøvik, CMCO, i Hertz. FOTO: Hertz

Piloten er i gang i Bergen, på noen utvalgte verksteder. Disse skal teste ut løsningen, ved å prøve ut 20-30 kjøretøy.

– Når alt går som planlagt i Bergen, vil løsningen skaleres videre derfra. Målet er at tjenesten skal bli tilgjengelig for så mange som mulig over hele landet, sier Jonas Rellsve, CSO, i Hertz.

Idéen er å prøve å endre nordmenns forhold til det å leie, dele, eie og bruke bil.

Jonas Rellsve, CSO, i Hertz. FOTO: Privat


Mobilen blir viktig

– Vi ser at det blir viktigere og viktigere for våre kunder med fleksibilitet, og Go2Car er et tiltak og konsept som svarer på nettopp det, sier Nerbøvik.

Hertz sine tidligere digitale kundereiser har vært online inn- og utsjekk, og levering av bilnøkkel i nøkkelboks eller kiosk.

Nå kan et utvalg av kundene altså gå direkte til bilen og låse opp via mobilen.

Illustrasjonsbilde av Go2Car. FOTO: Hertz

– Med Go2Car sjekker du inn, signerer leiekontrakt og låser opp bilen helt digitalt via mobilen. Det vil selvfølgelig fortsatt være mulig å få hjelp av vårt personal på stedet også, for de som har behov for det, sier Rellsve.

– Vi har store ambisjoner for fremtiden og ser et betydelig vekstpotensial i at stadig flere vil leie og dele biler fremfor å eie selv, avslutter Hertz.

Hva er Hertz?

Hertz er globalt representert i mer enn 140 land med over 10 000 lokasjoner.
De er Norges største leiebilselskap og en betydelig aktør i en raskt voksende mobilitetsbransje.

Hertz har over 400 utleiepunkter over hele landet, inkludert samtlige flyplasser. Bilflåten i Norge består av ca. 10 000 nye, moderne og sikre biler fra flere av verdens ledende bilprodusenter. (Hertz)