Norgesenergi3
FOTO: NorgesEnergi

NorgesEnergi har mange juletradisjoner: – Vi håper at flere ønsker å komme på kontoret

Hildegunn Skage Teinum er innholdsprodusent i NorgesEnergi. Sammen med gjengen på kundesenteret til NorgesEnergi gleder hun seg til jul. De prøver å gjøre det ekstra koselig på kontoret, slik at flere ønsker å komme inn på jobb. – Kundesenteret vårt har åpent alle virkedager, også i romjula, forteller Teinum.

I NorgesEnergi jobber det cirka 140 ansatte, der omtrent 50 av disse jobber på kundesenteret.

– Førjulstiden hos NorgesEnergi i år er preget av at det fremdeles er en del som har hjemmekontor flere dager i uka, men vi ønsker å gjøre det koselig for de som er på kontoret, og håper at flere vil komme de dagene det skjer noe fysisk på kontoret, forteller Teinum.

– Foreløpig har vi kun rukket å pynte juletrærne, men vi holder på med forberedelser.

Innholdsprodusent i NorgesEnergi, Hildegunn Skage Teinum. FOTO: Privat

I flere år har NorgesEnergi hatt en tradisjon med julegenser på fredager.

– Det er noe vi også i år kommer til å videreføre, forteller Teinum.

– I tillegg utvider vi i år med temadager; en fredag blir temaet «Glitter» og en annen fredag er det «O jul på ditt hode», der de ansatte blir oppfordret til å ta på seg noe julete på hodet, legger hun til.

I resepsjonen til NorgesEnergi står det også et «Ensomt juletre» der ansatte kan legge gaver til både barn og voksne.

– Gavene vil bli samlet inn og levert ut av Blå Kors her i Kristiansand, forklarer Teinum.

Illustrasjon av juletre. FOTO: NorgesEnergi

– Luciadagen skal også feires med lussekatter og gløgg, og vi regner med at det blir julegrøt og pepperkaker i kantina en eller flere dager før jul, legger hun engasjert til.

Flere avdelinger hos NorgesEnergi har også egne juletradisjoner som for eksempel «hemmelig julevenn», eller julekalender med trekning.

Gjengen på NorgesEnergi gleder seg også veldig til å kunne samles for å ha et skikkelig julebord.

Det har neimen ikke vært lett å få til.

– Vi skal også endelig feire julebordet, som har blitt utsatt to ganger, avslutter Teinum.

Gjengen på kundesenteret til NorgesEnergi. FOTO: NorgesEnergi