Daniel August Fritzman, daglig leder i Bytt.no.
Daniel August Fritzman, daglig leder i Bytt.no. FOTO: Bytt.no

Dette var forbrukernes kundefavoritter i 2022

I løpet av 2022 mottok Bytt.no tusenvis av omtaler og erfaringer fra norske forbrukere. Dette er selskapene innen personlig økonomi som kundene var mest fornøyde med, melder Bytt.no i en pressemelding. – Kåringene på Bytt.no er utelukkende basert på tilbakemeldinger fra norske forbrukere, sier

Bytt.no har de siste årene publisert årets kundefavoritter basert på omtaler og erfaringer fra norske forbrukere, og nok en gang var det rekordmange omtaler å ta hensyn til, forteller Bytt.no i en pressemelding.

Totalt 16 000 verifiserte brukeromtaler fordelt på hundrevis av selskaper ble publisert på Bytt.no i 2022.

Av disse var det 12 selskaper som utmerket seg spesielt gjennom året. Dette er selskaper som mottok mer enn hundre omtaler, og samtidig holdt et gjennomsnitt på minimum 4 av 5 stjerner.

Årets kundefavoritter:

Årets kundefavoritter

FOTO: Bytt.no

  • Gudbrandsdal Energi
  • TF Bank
  • Phonero
  • Talkmore Strøm
  • Talkmore Mobil
  • Happybytes
  • Fremtind
  • Bulder Bank
  • Hedvig Forsikring
  • Release
  • Ibis forsikring
  • Elekt

Se årets kundefavoritter på Bytt.no

Omtaler har blitt viktigere

Med årlige besøkstall på godt over 2 millioner har Bytt.no blitt en viktig plattform for å lese hva andre mener om norske selskaper.

– Bytt.no har som mål å gi forbrukere det beste grunnlaget for å sammenligne selskaper, og omtaler har alltid vært ryggraden i Bytt.no. Det er det som skiller oss fra andre aktører, sier daglig leder Daniel August Fritzman.

Daniel August Fritzman, daglig leder i Bytt.no. FOTO: Bytt.no

– Pris er ikke alt, og vi vet at mange bedrifter legger ned mye arbeid for å ha den beste kundeservicen eller rådgivningen. Omtalene hjelper oss synliggjøre dette, og hva de ulike selskapene er gode eller dårlige på, sier han i pressemeldingen.

Bytt.no har som mål å gi forbrukere det beste grunnlaget for å sammenligne selskaper

Han sier at de siste årene har omtaler og erfaringer blitt en viktigere del av forbrukerhverdagen for folk flest, enten det gjelder valg av film, hotell eller strømleverandør.

– Vi ser at forbrukerne stadig blir mer og mer bevisste på at det er mer til en strømleverandør, bank eller et forsikringsselskap enn prisen man betaler, og at det er viktig å hensynta andres erfaringer før man velger å bytte, sier Fritzman.

Brukerne på Bytt.no har kåret fjorårets kundefavoritter. FOTO: Bytt.no

Slik foretas kåringen på Bytt.no

Kåringen på Bytt.no foretas ikke av ansatte i Bytt.no, men av brukerne som legger igjen sine erfaringer og kundeopplevelser med de ulike selskapene.

– Kåringene på Bytt.no er utelukkende basert på tilbakemeldinger fra norske forbrukere, kan Fritzman fortelle.

Vi ser at forbrukerne stadig blir mer og mer bevisste

– Vi setter naturligvis enkelte kriterier som kåringen faller inn under for å ha nok datagrunnlag for å kunne kåre vinnerne som har de mest fornøyde kundene, fortsetter han i pressemeldingen.

Kriteriene for å bli en Kundefavoritt på Bytt.no er:

  • Selskapet hadde en gjennomsnittlig totalvurdering på minimum 4 av 5 stjerner ved årsskiftet.
  • Selskapet mottok minst 100 nye brukeromtaler på Bytt.no i løpet av 2022

Les mer hvordan Bytt.no kvalitetssikrer omtalene på Bytt.no.