Gardermoen 20230215; Riksmøte Reitan Convenience; The Qube
FOTO: Thomas Eckhoff

Reitan kåret årets kjøpmenn: – De har topp service

– Vinnerne har oppnådd gode resultater i butikkene sine, de er fantastiske ledere for sine ansatte og de har butikker der kundeservice er på topp, sier AnnaMaria Carnemark, administrerende direktør i Reitan Convenience Norge, om Årets kjøpmenn i Narvesen, 7-eleven og YX 7-eleven.

Under Reitans årlige samling var medarbeidere, kjøpmenn, eiere og leverandører samlet.

Prisen som Årets kjøpmenn henger høyt i selskapet, og en blitt en viktig anerkjennelse av god kultur, godt lederskap og sterke resultater.

Gode ambassadører

– Alle de tre vinnerne har lagt ned en formidabel innsats det siste året og har virkelig jobbet hardt for å nå målene de har satt seg, sier Carnemark.

Årets kjøpmenn, i henholdsvis Narvesen, 7-Eleven og YX 7-Eleven, kjente på en stor ære av å vinne tittelen.

– De har oppnådd gode resultater i butikkene sine, de er fantastiske leder for sine ansatte og de har butikker der varetrykk og kundeservice er på topp, forklarer Carnemark om begrunnelsen.

– Vinnerne jobber i tråd med våre verdier og er gode ambassadører for våre tre convenience-konsepter. I tillegg er de gode forbilder for hele organisasjonen.

Her er juryens begynnelse:

Årets kjøpmann Narvesen

Årets kjøpmann i Narvesen har lang fartstid og er en strålende ambassadør for hele kjeden. Hun har hatt god vekst i alle år. Anita er en tydelig, krevende og omsorgsfull leder. Hun utvikler og samtidig ansvarliggjør sine ansatte. Kjøpmannen er alltid på topp når vi sekunderer kampanjer. Anita leverte en formidabel vekst på mat på 70 % mot 2021, og er oppe på 2019-tall når det gjelder salg av pølser. Vedkommende driver flere butikker, og hun er en god sparringspartner for andre kjøpmenn og servicekontoret.

Årets kjøpmann i Narvesen er Anita Christiansen, National Vestibyle.

Årets kjøpmann i Narvesen er Anita Christiansen, National Vestibyle. FOTO: Thomas Eckhoff

Årets kjøpmann 7-Eleven

Årets kjøpmann har sammen med sitt team skapt en imponerende foodvenience 7-Eleven-butikk. Butikken er berømt for sine kundeopplevelser, hvor et fantastisk team selger fristelser og god stemning. Han kjennetegnes gjennom sine verdier, omsorg og kvalitet i hva som blir gjort. Kevin har gjennom 20 år vært en rollemodell for «best standard», fra en liten Narvesen lukekiosk på Valkyrien til 7-Eleven. Fra nyutdannet siviløkonom til kremmer og kjøpmann blir det satt rekorder igjen og igjen.

Folka er forskjellen og årets kjøpmann er Kevin Nguyen, på Flytogterminalen Oslo S.

Årets kjøpmann i 7-eleven er Kevin Nguyen, på Flytogterminalen Oslo S. FOTO: Thomas Eckhoff

Årets kjøpmann YX 7-Eleven

Årets kjøpmann i YX 7-Eleven er en fantastisk ambassadør for både RCN og hele Reitan. Han er lojal mot kjeden, konseptet, kunder og kollegaer. Ninos ser alltid etter forbedringer og deler gjerne sine erfaringer med andre. Uansett hva som skjer, hjelper årets kjøpmann oss alltid til å bli bedre. Han har en enorm ståpå-vilje og gir aldri opp selv om veien kan være lang å gå. Ninos sier alltid ja, er en utrolig god leder og ekstremt detaljert. Og når det kommer til butikkstandard er han best i klassen. Han er svært godt likt av nye og gamle kunder, og blant rånerne er han er nr. 1.

Årets kjøpmann i YX 7-Eleven er Ninos Merkhaey, Nygårdskrysset.

Årets kjøpmann i YX 7-Eleven er Ninos Merkhaey, Nygårdskrysset. FOTO: Thomas Eckhoff