– Vi jobber kontinuerlig med å forbedre våre tjenester og tilbud for å møte kundenes behov og ønsker, sier Alexander Hagen, Head of Ecommerce i Morgenlevering.
– Vi jobber kontinuerlig med å forbedre våre tjenester og tilbud for å møte kundenes behov og ønsker, sier Alexander Hagen, Head of Ecommerce i Morgenlevering. FOTO: Morgenlevering

– Vi ønsker å gjøre kundereisen enda enklere

Med titusenvis av bursdager hver dag, ønsket om spise en ekstra god frokost med familien eller å gi blomster til noen man er glad i, har Morgenlevering vært et populært valg blant mange kunder i Norge. – Vi ser at vi har et stort potensiale på å nå nye mennesker, dersom vi er flinkere på å forklare hva Morgenlevering er, forteller Alexander Hagen.

I mars ble det klart at Morgenlevering skal få ny drakt og nytt slagord. Med dette vil de gjøre kundereisen enklere, og spre glede til kundene sine.

– Vi jobber kontinuerlig med å forbedre våre tjenester og tilbud for å møte kundenes behov og ønsker, sier Alexander Hagen, Head of Ecommerce i Morgenlevering, til Kundeserviceavisen.

– Vi må bli tydeligere

Hva er det som blir nytt med Morgenlevering for kundene?

– Vi har lansert en ny app som vil sikre en enklere bestillingsprosess. Vi har også lansert ny visuell profil, som vil gjøre opplevelsen litt innbydende og nettsiden har fått ny frisk pust, forteller Hagen.

Morgenlevering ønsker å være den enkle veien til frokoster som skaper glede.

Kundene ønsker en enklere og mer fleksibel bestillingsprosess

– Derfor har vi har fokus på å skape en sømløs kundereise, ved å tilby en enkel og brukervennlig nettside og app. I tillegg jobber vi kontinuerlig med å gjøre leveransen enklest mulig for folk, sier Hagen.

Morgenlevering har gjennom forbrukerinnsikt sett at kundene ønsker en enklere og mer fleksibel bestillingsprosess.

– Det har vi tatt på største alvor og naturligvis forsøkt å tilpasse oss etter. Vi ser også at vi må bli tydeligere på hva tjenesten kan levere, og at vi har et stort potensiale på å nå nye mennesker dersom vi er flinkere på å forklare hva Morgenlevering er, forklarer Hagen.

FOTO: Synne Knutsen/Morgenlevering

Tilbakemeldinger er viktige

God kundeservice for Morgenlevering innebærer å være tilgjengelig, og å gi rask og effektiv hjelp med eventuelle spørsmål eller problemer når kundene trenger det.

Dere sier at dere vil spre glede til kundene. Hvordan skal dere klare dette?

– Vi ønsker å spre glede til kundene våre ved å tilby ferske og smakfulle produkter av høy kvalitet, samt en enkel og sømløs bestillingsprosess og god kundeservice, forteller Hagen.

I 2022 hadde vi 73 000 samtaler inn, med 91% fornøyde kunder

– Vi har et dedikert team på 20 ansatte som jobber med kundeservice. I 2022 hadde vi 73 000 samtaler inn, med 91% fornøyde kunder. En vanlig dag nå vil vi ligge på rundt 150-180 samtaler per dag, som er en liten andel sett opp mot antallet pakker vi leverer årlig.

Det folk spør mest om er endring av ordre underveis, tillegg til en økning av ønsket om å få tilsendt morgenlevering til sin egen adresse, og ikke til andre.

– Morgenlevering jobber kontinuerlig med å forbedre tjenester og tilbud, og å møte kundenes behov og ønsker. Vi setter derfor pris på tilbakemeldinger, og oppfordrer alle kunder til å ta kontakte oss dersom de lurer på noe eller har innspill, sier Hagen avslutningsvis til Kundeserviceavisen.

FOTO: Synne Knutsen/Morgenlevering

Om Morgenlevering

Morgenlevering.no startet opp i 2015, og er et netthandelsselskap eid av Schibsted og Amedia.

De sender frokost, bakevarer, gaver, bedriftsleveringer og andre varer gjennom å samarbeide med bakere, vareleverandører og distribusjonskrefter eid av Schibsted, Amedia og Polaris.

De leverer sammen med Helthjem på Østlandet, i Stavanger, Bergen, Trondheim og i Agder. (Kilde: Morgenlevering.no)