hitesh-choudhary-t1PaIbMTJIM-unsplash

Dette selskapet bruker nå kunstig intelligens på all kundekontakt

Rany Daily Company i Texas er et kundesenter som nå kun skal basere sin kontakt med kundene med ChatGPT. De leverer til daglig IT-tjenester og mobiltelefoni til kundene sine. – Dette er revolusjonerende for oss, og vil spare oss for mye unødvendig arbeid, sier daglig leder i selskapet, Ray Nelson Conterberry.

Dette var årets aprilsnarr 2023 fra Kundeserviceavisen!


– En enklere hverdag

Kundene kan ved noen få stikkord skrive inn til kundeservice hva som er problemet, og ChatGPT foreslår en melding som blir sendt. Det samme gjelder kontakten tilbake: selskapet kan ved hjelp av denne intelligente teknologien kjapt se hva som er problemet i saken, og få et foreslått svar tilbake til kundene.

Den kunstige intelligensen hjelper også på å raskt finne kjernen i problemet, og foreslår for de ansatte hva de bør gjøre for å løse problemet.

ChatGPT gjør hverdagen mye lettere — både for oss og for kundene

– Nå kan vi bruke mer tid nå på å utvikle tjenestene våre, enn å bruke mye tid på å måtte lete etter rotårsaken til problemene, forteller daglig leder Conterberry.

Dette har de erfart er veldig tidkrevende, og tar mye viktig arbeidskapasitet.

– Vi ser at kundene våre også ønsker å ha minst mulig kontakt med oss, så når ChatGPT nå tar over store deler av jobben blir hverdagen mye lettere — både for oss og for kundene.

Et fremoverlent tankesett

ChatGPT vil ta over all kommunikasjonen med kundene fra og med 15.april. Da vil kundeservicemedarbeiderne kun være i kontakt med kundene dersom ChatGPT melder ifra om avvik, feil eller manglende informasjon.

– Vi bruker nå store ressurser på å «mate» ChatGPT-en med informasjon, slik at den har et stort bibliotek med fakta om våre produkter, god kunnskap om våre tjenester, at den lærer seg bedriftens måte å snakke på og får direkte oppdateringer dersom vi utvikler noe nytt, forklarer Conterberry.

Vi vil alltid være først ute med å teste ut ny teknologi

Er dere ikke redde for at ChatGPT ikke kan løse alle problemene til kundene?

– Nei, vi ser allerede en mye høyere løsningsgrad hos oss. Det er heller de ansatte som ofte har kommet med svakere forslag til løsninger, når vi har forsøkt å sammenligne foreslåtte svar, forteller Conterberry.

– Vi er et fremoverlent selskap, som alltid vil være først ute med å teste ut ny teknologi. Derfor ser vi ikke ChatGPT som verken en utfordrer for de ansatte, eller som noe dårligere løsning for oss.


Har du lest hele veien ned hit i artikkelen?

Da kan vi fortsatt avsløre at dette er en … APRILSNARR!