I en pressemelding fra FINN sier administrerende direktør Ole Christian Apeland i Apeland at FINN har en unik posisjon, som en innovativ og bærekraftig forbrukertjeneste i stadig utvikling.
FINN-leder Eddie Sjølie er glad for at nettopp disse områdene blir fremhevet.
Et ansvar for forbrukerne
– Å vinne denne målingen er et bevis på at vi lykkes med å levere et godt produkt til norske forbrukere, og at vi anses som et selskap som gjør mye riktig både eksternt og internt, sier Sjølie.
– Vi i FINN går på jobb for å gjøre en forskjell og vi utfordrer oss selv for å stadig bli bedre. Som Norges største markedsplass har de aller fleste nordmenn et forhold til FINN og dette innebærer et ansvar alle som jobber her kjenner på, legger han til.
Et av FINNs store mål er å bidra til sirkulærøkonomi ved å få forbrukere til å velge brukt fremfor nytt.
– Vi ønsker å gjøre det trygt og enkelt å ta bærekraftige valg. Som et eksempel på dette har vi lansert produktet Fiks ferdig, der du kan handle trygt på Torget med vår løsning for betaling og frakt, forteller Sjølie, og legger til at godt over en million kjøp har blitt gjort med tjenesten etter at den ble lansert for vel et år siden.
– Et godt omdømme er viktig
Sjølie legger til at de ønsker å være der når du skal kjøpe hjemmet ditt, finne drømmejobben, kjøpe deg ny bil eller bestille deg en ferie.
– FINN ønsker å tilrettelegge for en best mulig markedsplass når det gjelder alle disse valgene, og etterstreber å stadig utvikle og optimalisere produktene og de ulike markedsplassene, sier Sjølie.
Tall fra 2022 viser følgende om forbrukernes bruk av FINN:
- 3,4 millioner FINN-brukere
- 51 timer brukte hver FINN-bruker på markedsplassene
- 474 millioner søk
- 23 millioner annonser
Ifølge Apeland forteller FINN at ikke bare får den høyeste emosjonelle scoren, men scorer også best på omdømmedriverne ledelse, klima, etikk og opplevd verdi for pengene.
– Et godt omdømme er svært viktig for oss, sier Sjølie.
Tillit til kundene
MENY var en av dem som også kunne juble. De ble kåret til den med best omdømme i dagligvarebransjen.
De forteller at klatrer fra en 9. plass i fjor til en 5. plass i 2023, og har med det best omdømme av kjedene i dagligvarebransjen.
– Vi er stolte over resultatet. Det gir stor motivasjon til å holde stø kurs. Vi skal være best på utvalg, råvarer, matkunnskap og matglede, sier MENY-sjef Vegard Kjuus.
– Å være Norges ledende utvalgskjede klarer vi ikke uten våre fantastiske matarbeidere. Det er de, som hver eneste dag, lever ut merkevaren vår og bygger tillit til kundene, legger han til avslutningsvis.