KSindeks (002)
FOTO: KSIndeks

Her er favorittene til å vinne Norges beste kundeservice

KSIndeks kan nå avsløre til Kundeserviceavisen hvem som er blant topp 3 til å vinne KSIndeks-priser for Norges beste kundeservice i sin kategori. Kategoriene er som følger: bank, forsikring, telefon, bredbånd, strøm, TV, reise, offentlig og åpen klasse. Disse skal kåres under Kundeservicedagene 2023 i Oslo 10. mai.

Norsk Kundeserviceindeks, eller KSIndeks, måler egne kunders tilfredshet med kundeservicen i en virksomhet. Den måler områder som ventetid, serviceinnstilling, kompetanse, løsningsgrad, kundetilfredshet, anbefalingsgrad og mye mer.

Kandidatene som nå er blant topp 3 i sin kategori har ifølge kundene alle jobbet hardt, ytt det de kan og gitt god service i 2023. Det er derfor de nå hylles blant kundene, og er blant de beste i landet i sin bransje.

KSIndeks-målingen startet i 2010. Kantar var ansvarlig for KSIndeks frem til 2021, og bidrar fremdeles med datainnsamling og analyse. CustomerTrends overtok ansvaret for KSIndeks høsten 2022.

Dataene baserer seg på et representativt utvalg på over 40 000 respondenter. Undersøkelsen blir sendt ut til flere tusen kunder hver måned, og rundt halvparten av disse har faktisk vært i kontakt med et kundesenter siste 14 dagene.

Svarene fra dette utvalget danner grunnlaget for KSIndeks-målingen og KSIndeks-prisene.

Fra Kundeservicedagene 2022 i Oslo. FOTO: Terje Borud FOTO

Og kundenes utvalgte favoritter for 2023, som kan vinne pris på Kundeservicedagene, er som følger …

De som har gjort det best innen kategorien «Bank» er:

De som har gjort det best innen kategorien «Forsikring” er:

De som har gjort det best innen kategorien «Telefon» er:

De som har gjort det best innen kategorien «Bredbånd” er:

De som har gjort det best innen kategorien «Strøm” er:

De som har gjort det best innen kategorien «TV” er:

De som har gjort det best innen kategorien «Reise» er:

De som har gjort det best innen kategorien «Offentlig» er:

De som har gjort det best innen kategorien «Åpen klasse» er:

Vinnerne blir kåret på festmiddagen 10.mai under Kundeservicedagene i Oslo, 10. – 11. mai. Kundeservicedagene ble for første gang arrangert i 2015 av Tekna, og er blant Skandinavias fremste konferanser inne kundeserviceledelse og møtested for kundeservicebransjen.

2023 blir det niende året med dette bransjetreffet.

Under Kundeservicedagene i Oslo 2022. FOTO: Terje Borud FOTO


Partnere og sponsorer for å kunne muliggjøre KSIndeks-kåringen er LeadDesk, Teleperformance, Salesforce, Tekna og Bemanningsbyraaet.

Det opplyses om at CustomerTrends, som har ansvaret for KSIndeks 2023, også eier Kundeserviceavisen.