Slide1

Kom tett på noen av de beste i Norge på kundeservice

18. april ble det klart hvem som er favorittene til å vinne Norges beste kundeservice, gjennom KSIndeks. Etter at nyheten spredde seg, oppsto det mye jubel og feiring rundt om i norske kundesentre. Her får du kommer tettere på noen av de aktuelle til å vinne pris under Kundeservicedagene 2023 i Oslo, og høre mer om hvordan de jobber med kundeservice.

Allente: aktuell til å vinne i kategorien «TV»

Norgessjef i Allente, Roger von Zernichow. FOTO: Allente

– Vi har kundeopplevelse som vår viktigste prioritering i utviklingen av våre tjenester, så dette er en utrolig hyggelig tilbakemelding som viser at vi er på rett vei, forteller en stolt Norgessjef i Allente, Roger von Zernichow.

Han kommer fra stillingen som direktør for Allentes B2B-virksomhet i Norden, vært CEO for Canal Digital Norge og tilbrakt 12 år i IKEA.

Von Zernichow er veldig glad for at kundene har satt pris på arbeidet de gjør.

– Vi er stolte av å ha kunder som forventer kvalitet i alle ledd av våre leveranser; fra innhold til teknologi, og selvsagt i alle møter mellom oss som TV- og underholdningsleverandør og kunden. Denne plasseringen er selvsagt en gledelig tilbakemelding og til stor motivasjon for oss for å fortsette å utvikle våre tjenester og kontaktpunkter med kundene, sier han.

Statens Vegvesen: aktuell til å vinne i kategorien «offentlig»

Bodil Rønning Dreyer, direktør for Trafikant og kjøretøy i Statens vegvesen. FOTO: Henriette Busterud/Statens vegvesen

– Statens Vegvesen treffer store deler av befolkningen. Alle som har førerkort eller eier et kjøretøy må forholde seg til oss, forteller Bodil Rønning Dreyer, direktør for Trafikant og kjøretøy i Statens vegvesen.

Hun forteller at stadig flere bruker deres selvbetjeningsløsninger på vegvesen.no, men de har fortsatt svært mange henvendelser på epost, chat og telefon hvert år.

– I tillegg til å være en serviceetat der kundene får utført nødvendige tjenester, forvalter vi også et regelverk for trafikanter og kjøretøy. Vi kan ikke oppfylle kundens ønske hvis det er i strid med regelverket. Derfor er jeg svært fornøyd med at våre medarbeidere er så gode på kundeservice, sier Dreyer.

Fjordkraft: aktuell til å vinne i kategorien «telefon»

Irene Fauskanger er kundeservicedirektør i Fjordkraft. FOTO: Fjordkraft

– Det var en fantastisk følelse å igjen være i toppen av listen, og vi er svært takknemlig og stolt. Det at våre mobilkunder, nok en gang, gir oss denne anerkjennelsen setter vi høyt, sier direktør for kundeservice i Fjordkraft, Irene Fauskanger.

Fjordkraft har nemlig ved flere anledninger vært nominert og vunnet priser for sin kundeservice.

– Dette gir stolthet i selskapet og annerkjennelse til våre medarbeidere. Alt handler om gode produkter, tillit og gode kundeopplevelser. Vi jobber knallhardt hver eneste dag og lover at vi også fremover skal gi våre kunder den aller beste kundeopplevelsen, sier Fauskanger.

Også den nyoppstartede daglige lederen Chris Næss, i Fjordkraft Mobil, jubler over resultatet,

– Jeg har på kort tid latt meg imponere av den enorme innsatsen som legges ned hver dag for å skape fornøyde kunder, sier han.

Sector Alarm: aktuell til å vinne i kategorien «åpen klasse»

Ricky Sookermany, Marketing Director i Sector Alarm. FOTO: Sector Alarm

– Dette er først og fremst en anerkjennelse av den viktige og gode jobben vårt kundesenter og alle våre ansatte gjør hver eneste dag for kundene, forteller Ricky Sookermany, Marketing Director i Sector Alarm.

Han mener at god kundeservice er viktig fordi det skaper positive kundeopplevelser, lojalitet og tillit.

– Det viser også at vi bryr oss om kundenes behov, og at vi ønsker å bygge langvarige kundeforhold. Dette bidrar også til økt kundetilfredshet, høyere anbefalingsrater og en sterkere merkevare, sier Sookermany.

– På lang sikt oppnår vi dermed også en mer stabil og bærekraftig vekst, og skiller oss ut i et konkurranseutsatt marked, legger han til.

Telenor, aktuell til å vinne i kategoriene «bredbånd» og «TV»

Eli Henriette Larsen er leder for kundeservice og telesalg i Telenor. FOTO: Telenor

– Vi er stolte og ydmyke over å bli nominert til prisen for både Bredbånd og TV, sier Eli Henriette Larsen, leder for kundeservice og telesalg i Telenor.

Hun forteller at de jobber hver eneste dag med å utvikle seg for at kundene skal være fornøyde.

– Da er det hyggelig å få denne anerkjennelsen. Vi har fantastiske og dyktige kundeservicemedarbeidere som legger ned en stor og viktig jobb hver eneste dag, sier Larsen.

– Kundeservice er ferskvare, så vi skal fortsette å forbedre oss.  


Vinnerne kåres under festmiddagen på Kundeservicedagene 10.mai i Oslo.

CustomerTrends har ansvaret for KSIndeks 2023, og eier Kundeserviceavisen.