Ekstremværet “Hans” kom til Norge mandag den 7. august. Det er ventet ekstreme nedbørsmengder, og enkelte steder i landet er været det kraftigste på 25 år.
Beregninger fra Norsk Naturskadepool og Finans Norge anslår at erstatningene på de innmeldte skadene etter uværet blir på 500 millioner kroner.
– Vi gjør vårt beste for å ivareta de som er rammet
Fremtind jobber ekstra for å kunne bistå kunden når slike hendelser inntreffer.
– Ekstremværet Hans har full prioritet, og vi jobber så raskt vi kan og gjør vårt beste for å hjelpe alle som er rammet, sier Hofstad-Nielsen.
Vi er der når det trengs
– Vi søker å identifisere problemer i hverdagen og løse disse sammen for en smidigere arbeidsflyt og enklere løsninger for våre kundene og for oss som jobber her, forteller Hofstad-Nielsen til Kundeserviceavisen.
Melder lengre ventetid for kundene
– Det vil være mange som kontakter oss i forbindelse med ekstremværet. Kundene må være forberedt på noe lenger ventetid, sier Hofstad-Nielsen.
De 265 saksbehandlerne på de 21 forskjellige oppgjørsavdelingen hos Fremtind har travle dager i møte.
– Vi er tilgjengelige 24/7 og vil gjøre vårt beste for å ivareta de som er rammet av denne hendelsen.
Når mange trenger hjelp samtidig, kan det dessverre ta litt tid før vi får reparert alle skadene
– Vi jobber mot våre avtalepartnerne på håndverk og sanering for å sikre at vi har kapasitet til å bistå kundene med å få reparert skadene.
– Kundene tar kontakt med oss på grunn av mye vann i kjellere
– Det er hovedsakelig vannskader som følge av mangelfull drenering, utette tak og bygninger, og stopp i avløp og tilbakeslag. Noen kan melde om 30-40 cm vann i kjelleren, forteller Hofstad-Nielsen.
– Vi må også regne med at flere skader vil bli meldt når regnet har lagt seg også, sier Hofstad-Nielsen avslutningsvis.
Er du forsikret mot «Hans»?
Er du i tvil om dine forsikringer dekker skader knyttet til ekstremværet?
Ikke nøl med å ta kontakt med kundeservice hos ditt forsikringsselskap for å høre om eventuelle skader blir dekket.