Thomas Rødseth, CTO i Puzzel, under Get Connected i 2022.
Thomas Rødseth, CTO i Puzzel, under Get Connected i 2022. FOTO: Camilla Haugland

Puzzel får førsteplass fra Frost & Sullivans

Frost & Sullivan ga førsteplassen til Puzzel for Årets Europeiske Selskap 2023. Puzzel er en ledende aktør innen kontaktsenterløsninger (CCaaS) og har blitt hyllet av juryen for sin evne til å levere eksepsjonelle kundeopplevelser gjennom en perfekt balanse av empati og innovativ teknologi.

Frost & Sullivans Årets Selskap-pris blir årlig tildelt selskaper som er ledende innen innovasjon og vekst i sine respektive bransjer.

– Vitnesbyrd om dedikasjonen og den innovative tankegangen

Selskapet med over to tiårs erfaring er glad for anerkjennelsen.

– Puzzels suksess med å bli kåret til Årets selskap 2023 av Frost & Sullivan er et vitnesbyrd om dedikasjonen og den innovative tankegangen til vårt utrolige team, samt vårt tette samarbeid med kundene våre, forteller Frederic Laziou, administrerende direktør i Puzzel.

Puzzels omfattende produktportefølje omfatter produktivitets- og planleggingsverktøy som både øker ytelsen og skaper bedre kundeopplevelser.

Frederic Laziou, Chief Executive Officer (CEO) i Puzzel. FOTO: Puzzel

Denne unike tilnærmingen muliggjør automatisering av oppgaver, personlig kundeservice og verdifull innsikt for organisasjoner.

– Vi har et stort ønske om å levere eksepsjonelle opplevelser gjennom våre løsninger og utnytte avanserte AI-teknologier for å revolusjonere kontaktsenterindustrien, sier Laziou.

Med en integrasjon av selvbetjeningsløsninger hjelper Puzzel bedrifter med å takle utfordringene i den digitale tidsalderen.

Effektivisert arbeidsprosessene for kundeserviceagenter

Puzzels moderne løsninger har effektivisert arbeidsprosessene for kundeserviceagenter, og dette har bidratt til en bemerkelsesverdig reduksjon på hele 50 % i gjennomsnittskostnader per serviceforespørsel.

Videre har 90 % av henvendelsene blitt løst ved første kontakt.

Dette har ikke bare ført til betydelig kostnadsreduksjon, men også en imponerende økning på 60 % færre innkommende henvendelser og en forbedret konverteringsrate på 35 %, skriver Puzzle på sin egen nettisde.

Reduksjon på 50 % i gjennomsnittskostnader per serviceforespørsel

– Puzzels imponerende prestasjoner er en direkte resultat av deres kundefokuserte tilnærming, forteller Riana Bernard, Best Practices Research Analyst hos Frost & Sullivan.

Riana Bernard, Best Practices Research Analyst. FOTO: Frost & Sullivan.

– Selskapet forstår bransjens stadig endrede behov og jobber for å skape løsninger som oppfyller disse kravene, skryter Bernard.

– Ved å samarbeide tett med kundene får Puzzel uvurdelig innsikt som selskapet bruker i sin produktutvikling. Dette gir optimale resultater, sier Bernard videre.

– Fortsette å flytte grensene for AI

Prisen anerkjenner ikke bare nivået av innovasjon og teknologi, men også lederskapet når det kommer til kundeverdi og markedspåvirkning.

Puzzel har demonstrert en kontinuerlig innsats for å møte bransjens skiftende behov og levere forbedrede kundeopplevelser.

Møter bransjens skiftende behov

Denne prisen understreker deres posisjon som en pålitelig aktør i det europeiske CCaaS-markedet.

– Etter hvert som vi beveger oss fremover, vil vi fortsette å flytte grensene for AI og sikre at kundene våre holder seg i forkant av CX, forteller Frederic Laziou avslutningsvis.