Dette er de fire spørsmålene vi stilte partiene:
Kundeserviceavisen har valgt fire spørsmål rundt problemstillinger som er aktuelle for de som jobber med og er opptatt av kundeservice.
- Hva tenker dere om kunstig intelligens, og trusselen det utgjør for arbeidsplasser?
- Hvordan ønsker dere å regulere KI?
- Hva tenker dere om behandlingstid i kommunen?
- Hvordan skal deres parti jobbe for å sikre god kundeservice til de som trenger hjelp fra offentlige instanser?
Denne uken vil det komme artikler om hvordan det enkelte parti stiller seg til problemløsningen.
Kunstig intelligens vil endre fremtiden
Kunstig intelligens har raskt blitt en viktig del av vår teknologiske hverdag, men samtidig har det vært bekymringer for trusselen den utgjør for arbeidsplasser.
Hvordan partiene forholder seg til denne utfordringen gir en innsikt i deres fremtidige politikk.
Derfor har vi spurt hvert enkelt parti hva de tenker om kunstig intelligens og trusselen det utgjør for arbeidsplasser.
Regulering av kunstig intelligens er også relevant. Hvordan partiene ønsker å håndtere dette vil ha direkte innvirkning på vårt samfunn.
Derfor ønsker vi å lære mer om hvordan hvert enkelt parti planlegger å regulere kunstig intelligens, dersom de har en plan på det…
Behandlingstid og kundeservice
Definisjonen på en kunde er bred, der noen kan diskutere for at alle er en kunde av sin kommune.
Effektivitet i kommunens tjenester er avgjørende for innbyggernes tilfredshet.
Mange vil i løpet av livet trenge hjelp fra offentlige instanser, og denne søknadsprosessen og ventetid kan være utfordrende.
Flere har uttrykt misnøye rundt behandlingstiden i kommunene. Vi ønsker å vite mer om hvordan partiene planlegger å forbedre dette.
God kundeservice fra offentlige instanser er avgjørende for innbyggernes tillit til kommunen.
Husk å stemme!
Det kommende kommunevalget gir deg muligheten til å stemme frem den politiske retningen som best samsvarer med ditt syn på de sakene som betyr mest for deg.
Din stemme teller.