Runde to i svartid-mesterskapet: Frende, Storebrand, KLP, og JBF i konkurranse mot hverandre!
Som i forrige runde, stiller vi alle selskapene det samme spørsmålet om fakturaen. Bruker de over 5 minutter? Det har vi ikke tid til, da legger vi på.
Frende Forsikring
Frende gir oss en blandet opplevelse.
Vi blir møtt av en behagelig stemme, som faktisk er konsernsjefen. De svarer på bare 63 sekunder. Imponerende!
Men i senere forsøk brukte de dessverre over 5 minutter.
Heller ikke noe musikk, noe som kan være kjedelig når man må vente.
De tilbyr likevel tilbakering ved flere anledninger, og poengterer at du ikke mister din plass i køen.
Vi har derfor litt blandede opplevelser med Frende, men er imponert over den lynraske starten.
Storebrand
Storebrand er ikke den raskeste i dette mesterskapet, med over 5 minutters ventetid i alle tester.
Opplevelsen i seg selv har også rom for forbedring.
– Det var ingen pausemusikk, og bare masse informasjon, forteller en i testpanelet.
Hvis du har tid til å vente, får du tilbud om tilbakering.
På grunn av konkurransens regler har de gått over tiden og derfor diskvalifisert.
De blir ikke tatt med til videre runder.
KLP
Her var det også blandede opplevelser.
Første forsøk fikk vi svar etter bare 73 sekunder. Bra!
Mens i senere forsøk brukte de over 5 minutter.
Vår ene tester som ringte selskapet opplevde ventingen som en smule frustrerende.
– Menyvalgene ble lest opp veldig tregt og med liten energi, fortalte han.
KLP tilbyr likevel tilbakering, og lover å ringe tilbake innen en time.
JBF
JBF har ulike stemmer i menyen som gir følelsen av at løsningen er lite samkjørt.
Likevel, når det gikk litt tid, kom det spennende pausemusikk. Det var pluss i boka.
I en samtale med JBF skjedde det noe som gjor oss undrende.
– Jeg ble plassert som nummer to i køen etter 90 sekunder, men jeg kom ikke i snakk med noen før det hadde gått fem minutter? Forteller en forvirret deltaker i testpanelet.
De brukte over 5 minutter før noen svarte oss ved alle anledningene vi prøvde å nå de. På grunn av konkurransens regler er de derfor for treg og blir ikke tatt med til videre runder.
Hvem vinner runde to?
Alle fire selskapene brukte over 5 minutter i minst ett av anropene. To av de selskapene brukte over 5 minutter ved alle anledninger.
De selskapene er Storebrand og JBF. Derfor er de automatisk diskvalifisert fra konkurransen.
Derfor står det denne gang mellom Frende Forsikring og KLP.
En siste samtale skal avgjøre deres skjebne.
Hvem svarer raskest en mandag morgen kl 10?
Hvem skal utfordre Tryg?
Vi slår på tråden til Frende Forsikring.
Enkel meny som var rask å taste seg gjennom.
De beklager ventetiden etter 1 minutt og 30 sekunder ut i samtalen.
Noe de gjentok, helt til vi kom i snakk med Thomas etter 4 minutter og 22 sekunder.
Etter ventetiden var det hyggelig å bli møtt av den varme og behagelige stemmen.
Holder dette til å slå KLP?
Vi ringer KLP.
Som nevnt, de har fortsatt en utrolig lang meny.
Menyen i seg selv spiser opp 2 minutter av tiden.
Rekker de å være raskere enn Frende Forsikring?
Det er fin ventemusikk som skapte en god opplevelse.
Likevel.. Ingen tar telefonen.
Når klokken bikker 5 minutter legger vi på.
Gratulerer til Frende Forsikring!
Vil Frende Forsikring klare å utmanøvrere Tryg i den endelige duellen?
Eller vil Tryg fortsette å dominere? Det blir spennende å se i den endelige runden!
Spillet er i gang!
Gratulerer til Frende Forsikring for å gå videre til finalen innen forsikringsbransjen!
Vennligst merk: Dette er en uoffisiell konkurranse som tar utgangspunkt i våre opplevelser med de forskjellige kundesentrene. Det må ikke tas som en omfattende fremstilling av disse forsikringsselskapenes sin totale kundeservice.