Design uten navn (7)

Vi kårer Norges mest lojale kunder

Når vi tenker på god kundeservice, tenker mange av oss på hyggelige telefonsamtaler eller raske svar på e-post. Gode opplevelser med kundeservice kan gjøre kunden lojal til merkevaren. 

Kundeservicavisen publiserer fra og med i morgen en artikkelserie som intervjuer selskapene blant topp 5 med landets mest lojale kunder.

Basert på tall fra KSindeks

I den kommende artikkelserien i Kundeserviceavisen vil vi avsløre hvilke fem selskaper i Norge som har mestret kunsten av kundelojalitet i år.

Norsk Kundeserviceindeks (KSIndeks) er den største kundeservice-undersøkelsen i landet.

Respondentene svarer på hvilket kundesenter de har vært i kontakt med siste 14 dagene, og velger hvilket firma.

Hvilke selskap som mestrer å holde på kundene

Da blir de spurt hvor stor sannsynlighet de tror det er for at de er kunder i selskapet om to år, og basert på desse svarene kan vi avgjøre hvilke selskaper som har landets mest lojale kunder.

Ikke bare gir den oss et innblikk i hvor tilfredse kundene er med servicen de mottar, men den gir også verdifull innsikt i hvilke selskaper som mestrer å holde på kundene.

Data samlet inn av anerkjente Kantar gir muligheten til å kåre de selskapene som virkelig setter kundene først.

Kundeservice skaper lojale kunder

En av de mest misforståtte ideene om lojalitet er at den bare er bundet til produktets eller tjenestens kvalitet. Selv om dette er en kritisk faktor, går ekte lojalitet mye dypere.

Våre målinger er i lys av kundens opplevelse med kundesenteret de siste 14 dagene.

Kundene som har vært i kontakt med et selskaps kundesenter de siste 14 dagene forteller hvor stor sannsynlighet det er for at de er kunder der om to år. Basert på desse tallene kan vi avsløre topp 5 selskaper med landets mest lojale kunder. FOTO: www.annarostrom.com / Releasy

Lojale kunder er ikke bare de som kjøper et produkt eller en tjeneste; de er de som stoler på merket, føler seg verdsatt og får en positiv opplevelse ved hver interaksjon.

Det er dog verdt å merke at det er en forskjell på hva kundene svarer de vil gjøre, og hva de faktisk gjør. Det handler om kjernen i kundeservice, og dens oppdrag.

Dette er likevel en fin indikasjon på fremtidig atferd.

Hvorfor har vi denne undersøkelsen?

Kundeserviceavisen lager denne artikkelserien fordi lojale kunder er fundamentet i enhver bedrift.

Det handler om å bygge tillit, vise at man verdsetter kundene sine og sørge for at de får en positiv opplevelse hver eneste gang de er i kontakt med selskapet.

Hvem utfordrer Tryg i NM i svartid?

I vår digitale tidsalder, hvor bytte av leverandør er like enkelt som et museklikk, er viktigheten av kundelojalitet mer relevant enn noensinne.

Dersom kunden opplever god tilfredshet og begeistring, vil kunden bli værende, noe som er enormt lønnsomt.

Hva kan andre selskaper lære?

Gjennom vår serie vil de fem toppselskapene i Norge avsløre sine metoder og tilnærminger for å bygge tillit over tid.

Uansett hvilken bransje du er i, er det noe å lære fra disse markedslederne.

Selskapene vil også dele noen tips som dere kan ta i bruk for å få enda mer lojale kunder.

Norges mest kundevennlige selskaper

Kanskje handler det om å lytte enda tettere til kundenes behov, investere i opplæring av ansatte, eller bare sørge for at hver kunde føler seg verdsatt og sett.

Bli med Kundeserviceavisen i denne dypdykkingen og lær direkte fra Norges mest kundevennlige selskaper.