Bård Brænde, en lidenskapelig talsmann for kunde- og ansattopplevelse, uttrykker sin entusiasme for utviklingen på området.
– Engasjement er sabla lønnsomt
– Foruten alt som skjer på teknologisiden, synes jeg det er veldig spennende og positivt å se utviklingen mellom det som kalles CX (Customer Experience) og EX (Employee Experience), sier Brænde.
Han legger til at det sakte men sikkert går opp for oss at de samme måleparametrene ligger til grunn for målinger på engasjement i begge leire.
– Dette gjør det igjen enklere å sette kroneverdier på engasjementet – noe som har vært min kampsak i flere år, forklarer han.
Brænde understreker viktigheten av god retorikk og målegrunnlag i verdikjeden for å bruke eksterne tall til å måle internt engasjement.
Han peker også på viktigheten av å sette en kroneverdi på engasjement.
– Engasjement er sabla lønnsomt, forteller Brænde med et smil.
Beste og verste Brænde vet
Med en overbevisning om at engasjerte mennesker driver verden fremover, fremhever Brænde viktigheten av å ha påskrudde mennesker som har både lidenskap og litt faenskap innabords.
– Folk som vil noe, og inviterer andre til å bli med på reisen, er det beste jeg vet, legger han til.
For Brænde er dette nøkkelen til suksess, både personlig og profesjonelt.
Påskrudde mennesker som har både lidenskap og litt faenskap innabords
Som grunder og servicenerd, uttrykker Brænde sin frustrasjon over mennesker som ikke ser seg selv som en del av løsningen.
– «Dette burde noen ha fikset» er noe av det mest irritererende å høre, forteller Brænde.
Dette understreker hvor viktig det er for organisasjoner å bygge en kultur hvor alle ansatte føler seg som en viktig del av teamet og prosessen.
Relasjonsbygging på toppen
Brænde oppfordrer alle til å sette relasjonsbygging høyere opp på agendaen.
– Vi tar ikke valg før vi stoler på folk, og når vi først har den tillitten – da kommer løsningene og latteren!
Han tror at ved å fokusere på å bygge sterke relasjoner, vil organisasjoner være i stand til å skape et mer engasjert, produktivt og tilfredsstillende arbeidsmiljø for alle involverte.
Sammenfattet er Bård Brændes budskap klart:
– Fokus på både kunde- og ansattopplevelse, sammen med et sterkt fokus på engasjement og relasjonsbygging, er nøkkelen til suksess i enhver organisasjon.
28. september arrangeres det KundebegAIstring, et gratis seminar på håndverkeren i Rosenkrantz’ gate 7.
Bli med på en tankevekkende ettermiddag dedikert til menneskets rolle i en verden av AI og teknologi.
Med Bård Brænde i spissen som syr det hele sammen til blir det en spennende og morsom reise med mål om å begeistre!
Meld deg på HER.