Norwegian hadde over 2 millioner passasjerer i september. Regulariteten var spesielt høy på 99,7 prosent, og den høyeste siden pandemien.
Solid og effektiv drift
– Regulariteten er den sterkeste på 18 måneder, og vi gjennomfører nær 100 prosent av alle planlagte flyvninger samtidig som punktligheten forbedrer seg, forteller Karlsen.
Norwegian hadde 2 030 052 passasjerer i september, 8 prosent mer enn i samme måned i fjor.
– Solid og effektiv drift gir forutsigbarhet for alle kunder som velger å fly med oss, utdyper Karlsen.
I september hadde Norwegian i gjennomsnitt 80 fly i drift, og 99,7 prosent av oppsatte flyvninger ble gjennomført.
Solid og effektiv drift gir forutsigbarhet til kundene
Bemanningsutfordringer ved London Gatwick og nasjonale streiker i Italia er årsak til flesteparten av de flyvningene som ikke kunne gjennomføres som planlagt.
Punktligheten, målt som andel avganger innen 15 minutter etter ordinær tid, var i september på 84,6 prosent.
Nye sesonger
– Vi står ved inngangen til vinterprogrammet, og omstiller driften for å tilpasse oss kundenes reisemønstre i en periode som normalt har lavere trafikk, forteller Karlsen.
Han ser en tydelig trend hvor destinasjoner i Sør-Europa fortsetter å være etterspurte og har derfor gode bookingtall.
– Samtidig er storbyferier i østeuropeiske land blitt mer populære denne høsten, utdyper Karlsen.
Denne måneden åpnet Norwegian for salg av flyreiser for sommersesongen 2024.
Sommersesongen går fra slutten av april til slutten av oktober, og selskapet øker antallet ruter og destinasjoner.
Ruteslippet omfattet det som er Norwegians basisprogram, mens nye destinasjoner vil kunngjøres i november.