Steinar B. Christensen heier på de teknologiske fremskrittene, men understreker at kunden må være i sentrum.
Steinar B. Christensen heier på de teknologiske fremskrittene, men understreker at kunden må være i sentrum. FOTO: Ida Amalea FursethBilde 1 av 16
Øystein "Pølsa" Pettersen startet første dagen av Kundeservicedagene med foredraget "Helt Konge".
Øystein "Pølsa" Pettersen startet første dagen av Kundeservicedagene med foredraget "Helt Konge". Bilde 2 av 16
Trond Bjorøy Larsen delte spennende innsikt, i en nesten like spennende dress.
Trond Bjorøy Larsen delte spennende innsikt, i en nesten like spennende dress.Bilde 3 av 16
Trond Bjorøy Larsen hadde et inspirerende foredrag.
Trond Bjorøy Larsen hadde et inspirerende foredrag.Bilde 4 av 16
Underholdningen underveis engasjerte publikum.
Underholdningen underveis engasjerte publikum. Bilde 5 av 16
Plutselig kom det blomsterutdeling.
Plutselig kom det blomsterutdeling.Bilde 6 av 16
Erlend Stunner delte spennende innsikt fra sine erfaringer fra Bad.no.
Erlend Stunner delte spennende innsikt fra sine erfaringer fra Bad.no. Bilde 7 av 16
LeadDesk tok turen fra Oslo for å være tilstede under Kundeservicedagene i Bergen.
LeadDesk tok turen fra Oslo for å være tilstede under Kundeservicedagene i Bergen. Bilde 8 av 16
Nextcom var til stede som utstillere.
Nextcom var tilstede som utstiller.Bilde 9 av 16
Folk strømmer inn til utstillerområdet.
Folk strømmer inn til utstillerområdet.Bilde 10 av 16
Gratulerer til Irene Fauskanger som ble tildelt prisen for Årets Æresmedlem under festmiddagen.
Gratulerer til Irene Fauskanger som ble tildelt prisen for Årets Æresmedlem under festmiddagen.Bilde 11 av 16
Stort smil fra Hege-Elin Mehl når hun vant den gjeve prisen "årets serviceambassadør".
Stort smil fra Hege-Elin Mehl når hun vant den gjeve prisen "årets serviceambassadør".Bilde 12 av 16
Gjengen fra Sparebanken Vest var til stede under festmiddagen. God stemning!
Gjengen fra Sparebanken Vest var til stede under festmiddagen. God stemning!Bilde 13 av 16
Under Kundeservicedagene i Bergen. Gratulerer til BIR!
Under Kundeservicedagene i Bergen. Gratulerer til BIR!Bilde 14 av 16
Prisen deles ut for årets serviceambassadør.
Prisen deles ut for årets serviceambassadør. Bilde 15 av 16
Gratulerer til Fjordkraft for førsteplassen som årets servicebedrift!
Gratulerer til Fjordkraft for førsteplassen som årets servicebedrift!Bilde 16 av 16

Suksess med glimrende stemning

Bergen Kundeserviceforum (BKF) innfridde alle forventninger da de i går kickstartet den tiende utgaven av kundeservicekonferansen. Radisson Blu sine lokaler ved Bryggen ble fylt med engasjerte deltakere, hvor både kjente fjes og nye bekjentskaper utvekslet erfaringer, ideer og inspirasjon.

Det har vært en reise helt siden BKF ble etablert i 2002 med målet om å gjøre Bergen til Norges ledende by på kundeservice.

Med André Ulveseter som konferansier ble deltagerne sikret lun humor og skarp innsikt. Han ledet gjengen gjennom den første dagen med en upåklagelig flyt.

Hvordan skape morgensdagens opplevelser?

Temaet for årets konferanse er kanskje mer relevant enn noen gang tidligere: Hvordan skape morgendagens kundeopplevelser?

Teknologiske nyvinninger har revolusjonert kundeservice med verktøy som kunstig intelligens, chatbots og automatiserte løsninger.

Men som Bjørn Bohne, styreleder i Bergen Kundeserviceforum, understreket, må vi aldri glemme den menneskelige faktoren. Balansen mellom teknologi og mennesker er kritisk for å levere kundeopplevelser som både er effektive og hjertevarme.

Hvordan skape morgendagens kundeopplevelser?

Steinar B. Christensen, prosjektleder for Kundeservicedagene, pekte også på at nysgjerrigheten rundt kundeservice sin fremtid er større enn noensinne.

– Hvordan skal kundeservice utvikle seg i lys av teknologisk innovasjon, samtidig som vi beholder det menneskelige aspektet?, spurte han forsamlingen.

Dette er spørsmål som mange ønsker svar på, og med det programmet BKF har satt sammen for denne konferansen, er deltakerne sikret ny innsikt og inspirasjon.

Helt siden 2005 har foreningen arrangert en to-dagers konferanse med fokus på ulike aspekter knyttet til kundeservice. Her er bilde fra en workshop hvor de planla årets konferanse.

Dag 1 er over, og den gode stemningen er et tydelig bevis på at Bergen Kundeserviceforum har truffet blink med årets konferanse.

Med én full dag igjen, kan deltakerene forvente enda flere innsiktsfulle foredrag, nettverksbygging og inspirerende samtaler.