Det har vært en reise helt siden BKF ble etablert i 2002 med målet om å gjøre Bergen til Norges ledende by på kundeservice.
Med André Ulveseter som konferansier ble deltagerne sikret lun humor og skarp innsikt. Han ledet gjengen gjennom den første dagen med en upåklagelig flyt.
Hvordan skape morgensdagens opplevelser?
Temaet for årets konferanse er kanskje mer relevant enn noen gang tidligere: Hvordan skape morgendagens kundeopplevelser?
Teknologiske nyvinninger har revolusjonert kundeservice med verktøy som kunstig intelligens, chatbots og automatiserte løsninger.
Men som Bjørn Bohne, styreleder i Bergen Kundeserviceforum, understreket, må vi aldri glemme den menneskelige faktoren. Balansen mellom teknologi og mennesker er kritisk for å levere kundeopplevelser som både er effektive og hjertevarme.
Steinar B. Christensen, prosjektleder for Kundeservicedagene, pekte også på at nysgjerrigheten rundt kundeservice sin fremtid er større enn noensinne.
– Hvordan skal kundeservice utvikle seg i lys av teknologisk innovasjon, samtidig som vi beholder det menneskelige aspektet?, spurte han forsamlingen.
Dette er spørsmål som mange ønsker svar på, og med det programmet BKF har satt sammen for denne konferansen, er deltakerne sikret ny innsikt og inspirasjon.
Dag 1 er over, og den gode stemningen er et tydelig bevis på at Bergen Kundeserviceforum har truffet blink med årets konferanse.
Med én full dag igjen, kan deltakerene forvente enda flere innsiktsfulle foredrag, nettverksbygging og inspirerende samtaler.