Administrerende direktør Philipp Engedal i Coop Norge Foto: Espen Solli
Administrerende direktør Philipp Engedal i Coop Norge Foto: Espen Solli

Denne matbutikk-kjeden har landets beste omdømme

Nok en gang er det Coop Norge som har best omdømme blant dagligvareaktørene, ifølge en fersk omdømmeundersøkelse utført av Ipsos. Spesielt blant den yngre generasjonen har Coop en betydelig appell.

Coop Norge har dagligvarebransjens beste omdømme.

– Solid omdømme i befolkningen

I den årlige omdømmeundersøkelsen av landets største virksomheter utført av Ipsos, opprettholder Coop Norge en sterk plassering.

– Coop Norge har i mange år hatt et solid omdømme i befolkningen, sier Philipp Engedal, administrerende direktør i Coop Norge.

Av de over 100 bedriftene som ble vurdert lander Coop Norge på femteplass, én plass ned fra fjorårets resultat.

Coop Norge opprettholder en sterk plassering

– Dette er takket være det gode arbeidet som gjøres av samvirkelag og resten av Coop-organisasjonen i hele Norge, utdyper Engedal.

Med dette presterer Coop Norge fortsatt betydelig bedre enn sine nærmeste konkurrenter i undersøkelsen, Norgesgruppen og Reitangruppen.

– Jobber for fellesskapets beste interesser

– Det er også verdt å merke seg at et likhetstrekk for flere av virksomhetene som gjør det bra i undersøkelsen, er at de jobber for fellesskapets beste interesser, forteller Engedal.

Syv av ti spurte under 25 år har et godt eller svært godt inntrykk av Coop

– Dette er noe som skiller Coop fra våre nærmeste konkurrenter, sier Engedal.

Det er spesielt blant yngre mennesker at Coop Norge oppnår høyest anseelse.

Hvilket strømselskap svarer kunden raskest?

Syv av ti spurte under 25 år har et godt eller svært godt inntrykk av Coop.

– Dette har nok sammenheng med at mange av de nye medlemmene i Coops samvirkelag er yngre kunder, som opplever at Coop gir dem gode medlemsfordeler, sier Engedal.