forside (1)

Hvilken TV-leverandør svarer kunden raskest?

På jakten etter Norges beste kundeservice, beveger vi oss nå inn i TV-bransjen. Med alt fra favorittseriene på pause til feil på dekoderen, kan det være flere grunner til at du må ringe for hjelp. Mellom Altibox, T-We, RiksTV, og Allente – hvem svarer kunden raskest? Vi tester!

Vi er på jakt etter selskapet som tar kunden på størst alvor. Hvem svarer raskest?

Reglene er enkle: Alle leverandørene blir stilt det samme spørsmålet om en faktura. Tar det over 5 minutter å svare? Da kutter vi linjen. Vi navigerer hele menyen før vi tar vårt valg. Tiden blir målt fra oppringning til svar, eller til vi måtte legge på.

Slik ser tabellen ut nå:

Altibox (Bergen Fiber)

Altibox har flere underleverandører, og ikke et eget kontaktsenter.

Derfor sjekket vi Bergen Fiber, som leverer Altibox.

Vårt første møte med de var litt langtekkelig, da det tok hele 5 minutter uten svar.

Mange meldinger om tilbakering, men ingen ventemusikk.

– Bra med tilbakering, men kunne ønske litt bakgrunnsmusikk, sa en av våre testere om erfaringen.

Likevel kunne de skimte til, da de med raskeste svartid imponerte oss med 52 sekunder.

T-We

T-We imponerte med svartider som aldri var over et minutt.

Flere av testerne merket seg også en kul jingle i starten og en hyggelig velkomst når du slapp igjennom.

T-We imponerte med svartider som aldri var over et minutt

T-We har levert utrolig godt i dette mesterskapet, med noen tider som er blant de beste.

RiksTV

Å komme igjennom til RiksTV var en prøvelse. Alle våre forsøk endte med å måtte bli brutt da det tok over 5 minutter.

Menyen hadde ekstrem volumforskjell, noe som fikk en av våre testere til å beskrive det som «et skikkelig jumpscare!»

Det ble også notert ned ønsker om en indikasjon på hvor lenge man må vente.

Alle anrop til RiksTV tok over 5 minutter

Det var mange repeterte beskjeder, men tilbudet om tilbakering ble verdsatt.

Dessverre, siden RiksTV ikke klarte å besvare noen av våre henvendelser på under 5 minutter, er de ute av mesterskapet.

Allente

Vi klarer ikke å bli helt klok på Allente.

Ved alle anledninger med unntak av ett, måtte vi vente i mer enn 5 minutter.

Men det ene unntaket? Da tok de telefonen på 26 sekunder.

En annen situasjon som gjorde deltakerpanelet stussende var at vi var «neste oppringer i køen» i fem minutter. Kom ikke igjennom.

Alt i alt leverte Allente en skuffende opplevelse, men likevel – de kan virkelig imponere om du treffer de på en god dag.

Hvem går videre?

I tabellen står det mellom Altibox og T-We. Selv om Altibox leverte en god opplevelse, var T-We sin bedre. Derfor vinner T-We duellen.

Verken RiksTv eller Allente har imponert deltakerpanelet. Men, RiksTV ble diskvalifisert da de ikke svarte noen av våre henvendelser på under 5 minutter. Derfor går Allente videre.

Da står det mellom T-We og Allente. T-We har jevnt levert utrolig godt, med Allente har vist at de kan være raskere enn alle.

Hvem går videre? Deres skjebne blir avgjort av en samtale mandag kl 13:15.

Vi ringer T-We. Vi trykker oss gjennom menyen.

Eget valg for faktura. Supert!

Umiddelbart etter vi velger, kommer vi i snakk med en hyggelig stemme.

Det hele tok 62 sekunder. Godt levert av T-We.

Hvilket strømselskap svarer kunden raskest?

Allente har vist at de kan slå dette. Men klarer de å imponere igjen?

Allente bruker 10 sekunder mellom de sier hei og starter på menyen. Det spiser opp en del av tiden.

Deltakeren i testpanelet koser seg med musikken.

– Litt Narnia-vibber mens jeg sitter her å venter, forteller testeren.

Plutselig hører jeg en hyggelig stemme!

Klokken viser 100 sekunder totalt.

Gratulerer til T-We!

Slik ser tabellen ut nå. T-We har levert gjennomgående godt, og det blir spennende å følge de videre i mesterskapet.


Vennligst merk: Dette er en uoffisiell konkurranse som tar utgangspunkt i våre opplevelser med de forskjellige kundesentrene. Det må ikke tas som en omfattende fremstilling av selskapets totale kundeservice.