Skjermbilde 2023-10-20 kl. 09.53.03

Selskapet med landets beste omdømme i miljøbevissthet

Befolkningen plasserer Norsk Gjenvinning på toppen når det gjelder hensyn til vern av miljøet, både når det gjelder egen produksjon og bruk av produkter generelt ifølge Ipsos ferske omdømmeundersøkelse.

– Denne anerkjennelsen fra befolkningen understreker at arbeidet vi gjør hver eneste dag blir lagt merke til, forteller sier bærekraftsdirektør Runa Opdal Kerr i NG Group.

Omdømmetoppen når det gjelder miljøbevissthet

For 32. år på rad har Ipsos undersøkt omdømmet til de 95 største bedriftene i Norge ved å kartlegge befolkningens holdninger.

I tillegg til totalinntrykket måler undersøkelsen blant annet faktorer som miljøbevissthet samt samfunnsansvar og moral.

Sparer samfunnet for ca. 1 million tonn CO2e hvert år

Norsk Gjenvinning er på omdømmetoppen når det gjelder miljøbevissthet, og oppnår en sterk 3. plass innenfor samfunnsansvar og moral.

– Gjennom vårt arbeid innenfor sirkulærøkonomi reduserer vi presset på naturressurser, sparer samfunnet for ca. 1 million tonn CO2e hvert år og sørger for at avfall ikke kommer på avveie, utdyper Kerr.

Hylles av unge og har pallplassering i samfunnsansvar

Respondentene under 25 år er mest positive til Norsk Gjenvinning viser undersøkelsen, noe Runa Opdal Kerr er fornøyd med.

– Å kunne engasjere og inspirere de yngre generasjonene er av avgjørende betydning når Norge skal gjennom den nødvendige omstillingen til et bærekraftig samfunn med en sirkulær økonomi, forteller Kerr.

– Vi bedriftsledere må styrke kampen mot trakassering og diskriminering

– Derfor er det gledelig å se at de aller yngste er mest tilfredse med oss, utdyper Kerr.

I samme kåring er de også rangert på en sterk 3. plass når det gjelder samfunnsansvar.

– Dette er en flott bekreftelse og samtidig en stor motivasjon for å jobbe videre med bærekraftige løsninger i partnerskap med våre kunder, skriver de på sin egen nettside.

Det finnes ikke søppel mer

Norsk Gjenvinning har en klar visjon om at «det finnes ikke søppel mer».

De kaller det heller råvarer som blir en del av sirkulærøkonomien.

– Gjennom NG Groups arbeid innenfor sirkulærøkonomien reduseres presset på naturressurser, samfunnet sparer ca. 1 million tonn CO2e hvert år og sørger for at avfall ikke kommer på avveie. Dette har blitt lagt merke til, skriver Norsk Gjenvinning.

Reduserer presset på naturressurser

Et godt omdømme tar tid å bygge. Det skapes gjennom langsiktig og konsekvente handlinger.

– Det er viktig å være åpen. Det gjør oss ekstra stolte av kåringen. Et positivt omdømme styrker vårt tillitsforhold til samfunnet, våre partnere og kundene våre, forteller de avslutningsvis.