Kundeserviceavisen har tatt en prat med kommunikasjonssjef i Fremtind, Anette Grønby Rein, hvor hun deler noen tanker om årets resultater fra EPSI sin forsikringsundersøkelse.
Naturligvis skuffet over resultatene
En score på 65,2 er den laveste for selskapet i denne forsikringsundersøkelsen.
Det indikerer at kundene til Fremtind opplever at forsikringene ikke står seg konkurransedyktige sammenlignet med andre selskaper i bransjen.
– Vi er naturligvis skuffet over resultatene, for målet vårt er høy tilfredshet blant alle kundene våre, sier kommunikasjonssjef i Fremtind, Anette Grønby Rein.
Målet vårt er høy tilfredshet blant alle kundene våre
– Vi har tidligere hatt tradisjon for å levere på dette. Derfor vil vi nå gå nøye gjennom resultatet og se på tiltak for å bli bedre, utdyper Rein.
Skal bruke undersøkelsen godt
– Vi kommer til å bruke undersøkelsen godt, og jobbe videre med kundeopplevelsene, forklarer Rein.
Det er avgjørende for selskaper som Fremtind å lytte til kundenes tilbakemeldinger og raskt tilpasse seg markedets dynamikk.
– Høy kundetilfredshet vil fortsette å stå øverst på agendaen i tiden fremover, sier Rein.
Høy kundetilfredshet vil fortsette å stå øverst på agendaen i tiden
– Gjennom året som har vært, har vi satt i gang flere tiltak og aktiviteter for å imøtekomme kundenes ønske om tettere oppfølging og bedre informasjon. Det er vi glade for at vi ser resultatene av blant SpareBank 1s kunder, selv om vi fortsatt ikke er i mål.
– Vi skal være der når det trengs
– Vi skal være der når det trengs. Enten det er noen som har ødelagt mobilen, brekker foten, eller om flere hundre boliger rammes av en naturkatastrofe, sier Rein.
– Noen hendelser er ekstra krevende, slik som håndteringen av alle skadene etter ekstremværet Hans, forteller Rein.
Over en lengre periode hadde selskapet en enorm pågang på både telefon og skademeldinger.
– Da er det så viktig at kundene våre kjenner seg godt ivaretatt. Vi flyttet ressurser internt for å imøtekomme alle henvendelsene, sier Rein.
Hun forteller at det ble jobbet mye overtid og helger for å hjelpe de som trengte det.
– Det ble mange samtaler med kundene, der hovedfokus var å lytte, gi bistand, støtte og aksjonspunkter, forklarer Rein avslutningsvis.