– For Posten er dette den mest hektiske, men også morsomste tiden på året, forteller Hans-Øyvind Ryen, konserndirektør i Posten Bring.
Alle mann til pumpene
Over 750 ekstra medarbeidere er hentet inn til Postens 18 terminaler for å ta unna pakkemengdene.
– Nå er det en helt spesiell stemning på våre terminaler som bærer preg av å være nisseverksteder med store mengder pakker og høy aktivitet, utdyper Ryen.
Bærer preg av å være nisseverksteder
Kundeservice øker også med 40 ekstra medarbeidere. I tillegg blir åpningstiden på telefon og livechat utvidet til klokka 19.00 på hverdager fra 20. november og frem til julaften.
Kundeservice er åpent så lenge det utføres hjemkjøring. I tillegg vil kundeservice holde lørdagsåpent for hjelp med Pakkeboksene og livechat.
Dersom du lurer på hvor pakken din befinner seg er taleroboten tilgjengelig hele døgnet for å hjelpe.
– Sikre at juletrafikken har god flyt
Aldri før har det vært enklere å hente eller sende pakker med betjente eller selvbetjente hentesteder. I dag har Posten 3.600 slike hentesteder over hele landet.
– Til årets høysesong er også 2.000 elektriske kjøretøy klare for å levere julepost- og pakker, over halvparten av landets befolkning vil i år få julepakkene levert med el-kjøretøy, forteller Ryen.
Pakkebokser er plassert ut på over 1.900 lokasjoner fra Lindesnes i sør til Svalbard i nord.
De selvbetjente Pakkeboksene gir kundene mulighet til å hente og sende pakker hele døgnet.
– Nå skal vi sikre at juletrafikken har god flyt, forteller Ryen.
Pakker må hentes innen sju dager fra hentestedene, men Posten oppfordrer alle til å hente pakkene så raskt som mulig etter at man har mottatt hentemelding.
– Vi skal levere pakker, julegaver og julepost til både inn- og utland og sørge for at det kommer frem i tide, forsikrer Ryen avslutningsvis.