I den kommende kvartfinalen er det kun plass til ett av selskapene.
Hvem tar plassen av ice og Fortum?
Vår metodikk er konsekvent; vi ringer og stiller et standard spørsmål om fakturaen.
Vi måler tiden fra vi trykker ring til vi hører en stemme i andre enden.
Overskrider svartiden fem minutter, avsluttes samtalen og målingen stopper på 300 sekunder.
Gjennom flere målinger har vi nå beregnet et gjennomsnitt og er klare til å avsløre vinneren.
La oss dykke ned i detaljene
Hos ice er det ni sekunder med stillhet fra oppringing til menyen blir presentert.
Kan disse kritiske sekundene være avgjørende for deres skjebne i mesterskapet?
På den andre siden har Fortum en raskere meny, og plasserer kundene i kø tidligere, en fordel gitt våre målemetoder.
Vi har intervjuet representanter fra begge selskapene for å forstå deres syn på «NM i svartid».
Svartid som en del av den totale kundeopplevelsen
Både ice og Fortum har sterkt fokus på kundetilfredshet, og de forstår viktigheten av svartid som en del av den totale kundeopplevelsen.
Begge selskapene har en visjon om å ha de mest fornøyde kundene og ansatte, men det er tydelig at en av dem måtte gi tapt i denne omgangen.
Så, hvem tar steget videre mot kvartfinalen?
Etter utallige tester, har Fortum en gjennomsnittlig svartid på 218 sekunder – en respektabel innsats, men ikke nok til å forbløffe.
ice, på sin side, til tross for den stille starten, vinner imponerende nok med en snittid på 180 sekunder.
Gratulerer til ice som stikker av med seieren i denne spennende duellen!
Deres engasjement for effektiv kundeservice har båret frukter.
– Få flere med på ice-laget
I et tidligere intervju er direktør for kundeservice i ice, Kjetil Totland, tydelig på hvorfor en kort svartid er gunstig for flere områder.
– Det er viktig å ha den beste kundetilfredsheten i bransjen, og svartid er en del av denne pakken, sier Kjetil Totland, direktør for kundeservice i ice.
– Målet er at opplevelsen i dialog med våre rådgivere fører til at kunden både tar oss i bruk mer, gir oss fantastisk tilbakemelding og gjerne deler den gode kundeopplevelsen og dermed bidrar med å spre inntrykket og får flere med på ice-laget, utdyper Totland.
Følg med på neste artikkel i "NM i svartid", hvor vi fortsetter å avdekke hvilke selskaper som gir den raskeste og mest effektive kundeservicen i Norge.
Gratulerer til ice som er et steg nærmere den aller gjeveste tittelen.
Hvem vil til slutt stå igjen som den nasjonale mesteren i svartid? Tiden vil vise.
Vennligst merk: Dette er en uoffisiell konkurranse som tar utgangspunkt i våre opplevelser med de forskjellige kundesentrene. Det må ikke tas som en omfattende fremstilling av selskapets totale kundeservice.