Kampen om siste kvartfinaleplass står mellom T-We og POWER.
Reglene er de samme som før: Vi måler tiden fra vi trykker ring til vi kommer gjennom. Bruker selskapet mer enn fem minutter å svare på legger vi på, og måler fem minutter den runden.
Slik ser tabellen ut nå:
Konkurransen, som måler effektiviteten og responsiviteten til kundeservice hos ledende norske bedrifter, har vist seg å være et spennende og avslørende initiativ.
T-We og POWER har vist at de ikke bare prioriterer teknologiske løsninger, men også verdsetter rask og effektiv kundeservice gjennom telefon.
Begge har allerede stukket av med tittelen «Bransjens beste».
– Det er så klart hyggelig å danke ut konkurrenter slik vi gjorde i de innledende rundene her, sier Sindre Haugvik, Customer Care Manager hos POWER Norge.
– Det er hyggelig og inspirerende å bli anerkjent for gode ventetider i kundeservice, siden dette er noe vi investerer mye i å levere på, forteller Leder for Kundeservice i Telenor Norge, Eli Henriette Larsen.
Resultatene er klare
Etter flere målinger er resultatene klare. Vi har regnet sammen snittet av svartidene de har prestert gjennom hele mesterskapet.
T-We lander med en snittid på 75 sekunder, mens POWER har 217 sekunder.
Med en soleklar seier kan vi gratulere T-We med siste kvartfinaleplass!
Soleklar seier
Det er åpenbart at deres investering og fokus på responstid fungerer.
– Svartid til kundeservice er avgjørende for å ha en god opplevelse, og vi streber for at kundene våre ikke skal måtte stå i kø for å snakke med oss, sier leder for Kundeservice i Telenor Norge, Eli Henriette Larsen.
Hektisk hos POWER
POWER på sin side endte med en gjennomsnittlig svartid på godt over 3 minutter.
Selv om dette resultatet kan virke skuffende ved første øyekast, er det viktig å merke seg at POWER håndterer en betydelig høyere trafikk enn tidligere på grunn av sin høysesong.
Enorm pågang
– Det er imidlertid slik i vår bransje at ved store kampanjer som Black Days etc så er pågangen enorm og derfor er vi tilgjengelig i flere kanaler slik som chat hvor vi også har en veldig lav ventetid, forteller Haugvik i et intervju med Kundeserviceavisen.
POWER presterte vesentlig bedre i rundene før handleuken Black Week. De testene vi har gjennomført etter 24. november har vi ventet over 5 minutter ved alle anledninger.
Dette understreker utfordringene bedrifter møter når de må balansere kundeservice, bemanning og håndtering av et stort volum kundehenvendelser, spesielt under travle perioder.