ICE (1)

Kårer siste kvartfinalisten i «NM i svartid»: – En soleklar vinner

I den siste og avgjørende runden for å avdekke kvartfinalistene i «Norgesmesterskapet i svartid», har et selskap markert seg sterkt med en imponerende gjennomsnittlig svartid på 75 sekunder. Dette gir dem en soleklar seier og plasserer dem blant de fremste aktørene. Er det T-we eller POWER som sikrer seg den siste plassen i kvartfinalen?

Kampen om siste kvartfinaleplass står mellom T-We og POWER.

Reglene er de samme som før: Vi måler tiden fra vi trykker ring til vi kommer gjennom. Bruker selskapet mer enn fem minutter å svare på legger vi på, og måler fem minutter den runden.

Slik ser tabellen ut nå:

Hvem kaprer den siste kvartfinaleplassen?

Konkurransen, som måler effektiviteten og responsiviteten til kundeservice hos ledende norske bedrifter, har vist seg å være et spennende og avslørende initiativ.

T-We og POWER har vist at de ikke bare prioriterer teknologiske løsninger, men også verdsetter rask og effektiv kundeservice gjennom telefon.

Begge har allerede stukket av med tittelen «Bransjens beste».

– Det er så klart hyggelig å danke ut konkurrenter slik vi gjorde i de innledende rundene her, sier Sindre Haugvik, Customer Care Manager hos POWER Norge.

– Det er hyggelig og inspirerende å bli anerkjent for gode ventetider i kundeservice, siden dette er noe vi investerer mye i å levere på, forteller Leder for Kundeservice i Telenor Norge, Eli Henriette Larsen.

Resultatene er klare

Etter flere målinger er resultatene klare. Vi har regnet sammen snittet av svartidene de har prestert gjennom hele mesterskapet.

T-We lander med en snittid på 75 sekunder, mens POWER har 217 sekunder.

Med en soleklar seier kan vi gratulere T-We med siste kvartfinaleplass!

Soleklar seier

Det er åpenbart at deres investering og fokus på responstid fungerer.

– Svartid til kundeservice er avgjørende for å ha en god opplevelse, og vi streber for at kundene våre ikke skal måtte stå i kø for å snakke med oss, sier leder for Kundeservice i Telenor Norge, Eli Henriette Larsen.

Hektisk hos POWER

POWER på sin side endte med en gjennomsnittlig svartid på godt over 3 minutter.

Selv om dette resultatet kan virke skuffende ved første øyekast, er det viktig å merke seg at POWER håndterer en betydelig høyere trafikk enn tidligere på grunn av sin høysesong.

Enorm pågang

– Det er imidlertid slik i vår bransje at ved store kampanjer som Black Days etc så er pågangen enorm og derfor er vi tilgjengelig i flere kanaler slik som chat hvor vi også har en veldig lav ventetid, forteller Haugvik i et intervju med Kundeserviceavisen.

Fokus på tid og kvalitet: POWER og Telenor i kappløp om svartid

POWER presterte vesentlig bedre i rundene før handleuken Black Week. De testene vi har gjennomført etter 24. november har vi ventet over 5 minutter ved alle anledninger.

Dette understreker utfordringene bedrifter møter når de må balansere kundeservice, bemanning og håndtering av et stort volum kundehenvendelser, spesielt under travle perioder.

Slik ser tabellen ut nå:

Siste kvartfinalisten avgjort. Gratulerer til T-We!