Begge selskapene har demonstrert eksepsjonell kompetanse og engasjement for å levere førsteklasses kundeservice.
Tryg, med sin strategiske tilnærming til bemanning basert på trafikkprognoser, og Handelsbanken, med sin ambisjon om å være den mest tilgjengelige banken, har begge sine øyne fastlåst på seierspallen.
Reglene er de samme som alltid. Tiden måles fra vi trykker ring til vi hører et menneske i den andre enden. Vi har et spørsmål om fakturaen.
Tidligere resultater i mesterskapet er nullstilt, og vi har over en lengre periode testet de to selskapene – til ulike tidspunkter i løpet av dagen.
Forskjeller
Som klokken tikker ned, er spenningen på sitt høyeste.
Tryg sin meny tar i overkant av 1 minutt å gjennomføre før man blir satt i kø.
Er dette avgjørende?
På den andre siden står Handelsbanken, uten tastemeny.
Det tar cirka 30 sekunder fra vi trykker ring til vi blir satt i kø.
Som klokken tikker ned, er spenningen på sitt høyeste
Utvilsomt en fordel i denne konkurransen.
– Svartiden er kundens første møte med oss, dersom vi er gode her, legger vi et godt grunnlag for den totale opplevelsen av kundens henvendelse, sier Robin Sandal, Direktør for kundedivisjon i Tryg.
– Vi skal være den enkleste banken å komme i kontakt med. Det vet vi at gjør kundene glade, forteller Lars N. Sæthre, markeds- og kommunikasjonsdirektør.
Den første finalisten er…
Mens sekundene teller ned…
Resultatene er klare.
Handelsbanken er erklært vinneren!
Går nå videre som den første finalisten i «NM i svartid»
Handelsbanken hadde en snittid på nøyaktig 60 sekunder.
Tryg hadde 109 sekunder.
Handelsbanken går nå videre som den første finalisten i «NM i svartid», og setter en ny standard for hva kunder kan forvente.
Gratulerer til Handelsbanken!
Neste stopp: Finalen
Med Handelsbanken klar for finalen, retter nå alle øyne seg mot neste oppgjør.
Hvem vil bli den neste utfordreren?
Spenningen fortsetter i «NM i svartid», hvor kvalitet, effektivitet og kundetilfredshet er nøkkelordene.