Kopi av ICE (6)

‘NM i svartid’ : – Hvem blir best av ice og T-We?

Hvem svarer kunden raskest av ice og T-We? Vi avgjør hvem som kaprer den siste finaleplassen. 

Vi har testet 40 selskaper. Handelsbanken fyller den ene finaleplassen, nå står det mellom ice og T-We. Hvem tar den siste finaleplassen?

Reglene er enkle. Fra det øyeblikket vi trykker på ringeknappen frem til vi hører en menneskelig stemme, tikker tiden. Hvert sekund teller. Oppgitte gjennomsnittstider inkluderer derfor talemeny.

Hva tenker ice og T-We om svartider?

Med hver sin plass i kvartfinalen har begge selskapene imponert.

– Det er viktig å ha den beste kundetilfredsheten i bransjen, og svartid er en del av denne pakken, har Kjetil Totland, direktør for kundeservice i ice sagt til Kundeserviceavisen i et tidligere intervju.

Han legger til at målet er at opplevelsen i dialog med ice’s rådgivere skal føre til at kunden både tar de i bruk mer, gir de gode tilbakemeldinger og gjerne deler den kundeopplevelsen videre.

– Og dermed bidrar med å spre inntrykket og får flere med på ice-laget, utdyper Totland.

Eli Henriette Larsen, leder for Kundeservice i Telenor Norge, er enig i at svartid er viktig for kundeopplevelsen.

– Svartid til kundeservice er avgjørende for å ha en god opplevelse, og vi streber for at kundene våre ikke skal måtte stå i kø for å snakke med oss, sier Larsen.

Videre forteller hun at de prioriterer å sikre rett bemanning til enhver tid og justerer dette løpende.

– For å sikre gode svartider, eller rettere sagt unngå at kunder må stå i kø når de ringer oss, har vi stablet «verdens beste team» på plass som jobber med å prognostisere hvor mange som kommer til å ringe oss på kvarters-intervaller, forteller Larsen.

Og vinneren er…

Det er utvilsomt at begge selskapene prioriterer svartid høyt. De har tross alt kommet såpass langt i mesterskapet, noe som vitner om en dedikasjon til å svare kunden raskt.

Med en god margin, gratulerer vi …

Likevel er det en soleklar vinner.

Med en god margin, gratulerer vi T-We!

T-We stikker av med seieren takket være en snittid på 126 sekunder, mens ice, til tross for en imponerende innsats, må nøye seg med sine 226 sekunder i gjennomsnitt.

Finalistene er klare

Finalistene er kåret.

Etter 40 selskaper står de to beste igjen.

Gratulerer til Telenor og Handelsbanken.

Men hvem kaprer den aller gjeveste seieren?

Det vil bli avslørt neste uke.

Gratulerer!

‘NM i svartid’: – Hvem blir best i finans?


Vennligst merk: Dette er en uoffisiell konkurranse som tar utgangspunkt i våre opplevelser med de forskjellige kundesentrene. Det må ikke tas som en omfattende fremstilling av selskapets totale kundeservice