– Nettbutikkene i Norge blir bedre og bedre for hvert eneste år som går, sier juryleder Kjersti Pedersen i Posten Bring.
Fra i fjor sommer kunne kundene nominere sine favorittnettbutikker, og over 1.000 nettbutikker ble nominert.
– Nå sitter vi igjen med de aller beste
Etter en gjennomgang ble disse silt ned til 135 kandidater og fagjuryen gikk grundig til verks for å se hvor godt de løser oppgavene sine for kundene.
De 135 butikkene har det siste knappe halvåret blitt nøye vurdert av fagjuryen etter kriteriene kjøpsopplevelse, forretningsmodell, innovasjon og markedsføring.
Kjøpsopplevelse, forretningsmodell, innovasjon og markedsføring
I løpet av Black Week og førjulstiden handlet juryen i de forskjellige nettbutikkene – for å se hvem som utmerket seg.
– Vi gjennomfører en anonym «stresstest» under årets mest hektiske periode for nettbutikkene nettopp for å se hvor gode de faktisk er. Nå sitter vi igjen med de aller beste, fortsetter Pedersen.
Her er de ni finalistene:
Kategori liten:
- Hippi Grace
- Klar Dag
- Sapatos
Kategori medium:
- Villoid
- Care of Carl
- Linda Johansen
Kategori stor:
- Vinmonopolet
- BliVakker
- GetInspired
Setter standarden for digital handel i Norge
Flere av årets finalister er gjengangere under Netthandelsprisene som deles ut for 18. år på rad.
– Finalistene representerer et stort spektrum av kvaliteter innenfor mange fagområder, som gjenspeiles i gjentatte nominasjoner hos flere, forklarer jurymedlem Roy-André Tollefsen.
Han sier at årets finalister er med å sette standarden for digital handel i Norge.
– Akkurat som en toppidrettsutøver år etter år utmerker seg gjennom konsekvent høy ytelse, har disse nettbutikkene bevist sin evne til å både levere og forbedre en eksepsjonell kvalitet år etter år.
Årets nettbutikk blir kåret under Netthandelsprisene som går av stabelen på Sentralen i Oslo 13. februar.