Prosjektleder for Kundeservicedagene, Kristin Haug fra Tekna.
Prosjektleder for Kundeservicedagene, Kristin Haug fra Tekna. FOTO: Tekna

Kundeservicedagene 2024: – Dette kan du ikke gå glipp av

Kundeservicedagene feirer 10-års jubileum med en konferanse som fokuserer på «Kundelojalitet i usikre tider». Det aktuelle temaet er en rød tråd gjennom programmet.  – Vi ønsker å gi deg som deltaker masse faglig påfyll og inspirasjon som du kan ta med deg tilbake i jobben du gjør hver dag for å skape gode kundeopplevelser, sier Kristin Haug.

Det er travle dager for Kristin Haug i Tekna. Hun er prosjektleder for arrangmentet som foregår 5.-6. juni 2024.

 – Vi ønsker å gi deg som deltaker masse faglig påfyll og inspirasjon som du kan ta med deg tilbake i jobben du gjør hver dag for å skape gode kundeopplevelser. Vi ønsker å skape en arena for nettverksbygging og mingling, hvor du også kan få den informasjonen du er på jakt etter i utstillerområdet, forteller Haug til Kundeserviceavisen.

Jublieumskonferanse

Haug gir et innblikk i hva deltakerne kan forvente fra årets konferanse.

– Konferansen gir oss anledning til å reflektere over endringer som har skjedd, forteller hun. Hvilken retning peker pilen mot de kommende ti årene?

Kundeservicedagene har vokst til å bli et viktig samlingspunkt for kundeservicemiljøet.

– Vi ser tilbake på hvordan programmet har utviklet seg. Fokus har skiftet enormt, spesielt innen teknologi. For ti år siden snakket vi ikke om chatbots, men i dag er de og annen generativ AI en integrert del av vår hverdag, forteller Haug.

Denne jublieumskonferansen kan man ikke gå glipp av

– Ledelse har også endret seg, legger Haug til.

Ledere må nå forstå teknologi dypt og lede globale team effektivt. Endringene skjer raskt, og som leder må du kunne tilpasse deg og engasjere teamet ditt.

Også kundereiser, kundeopplevesene og forvetninger endrer seg mye raskere enn før, sier hun. 

Konferansen fokuserer på «Kundelojalitet i usikre tider», og utforsker hvordan ytre faktorer påvirker kundeatferd. De fire hovedtemaene er: Kundelojalitet i usikre tider, teknologi, kundeopplevese i endring og ledelse.

– Den røde tråden strekker seg gjennom to dager med spennende program. Denne jublieumskonferansen kan man ikke gå glipp av, slår Haug fast.

Spennende foredrag

Haug forteller engasjert om et utvalg av de spennende foredragene.

Daniel Bobroff, grunnlegger av Coded Futures, skal fortelle om endring av kundeopplevelsen.

Det blir et spennendes innlegg hvor man kan bruke innoative verktøy, som gamification, på tvers av bransjer, forklarer Haug.

Gro Heidi Skarstein, Seksjonsleder Kundebetjening ved Sbanken, skal fortelle om kundeservice i endringsprosesser.

Hvordan har de ivaretatt verdifulle kunder i fusjon med DNB? Hva er viktig å tenke på i en slik endringsprosess?

Under kundeservicedagene 2022. FOTO: Terje Borud foto

Anita Schjøll Brede, CEO & Co-Founder av Iris AI, skal ta publikum med på et dypdykk i den nye hverdagen teknologien legger til rette for, både i nåtid og fremtid.

– Hun vil snakke om utviklingen innen kunstig intelligens som skjer i et enormt tempo. Hvordan henge med?

Eirik Newth, utdannet astrofysiker, og har siden 1990 vært forfatter og formidler av vitenskap, teknologi og fremtidstenkning.

– På Kundeservicedagene vil han reflektere rundt et urolig verdensbilde – hvordan blir du og din bransje påvirket?

Adrian Swinscoe, bestselgende forfatter, Forbes-bidragsyter og foredragsholder, skal hjelpe å navigere innen Conversational AI: Fra hype til praktisk bruk.

– Her kan vi forstå opp- og nedturene til denne teknologien og få den til å fungere effektivt for kundeservice, legger Haug til.

– Meld dere på nå

Haug kan også fortelle om mange spennende utstillere. I tillegg vil konferansen ledes av Einar Tørnquist, og Lars Berrum vil lede festmiddagen på kvelden. Da vil vinnerne av Årets kundeservice kåres.

– Jeg gleder meg til å se publikum og utstillerne. Det er hyggelig å ønske noen velkommen tilbake, og hilse velkommen til de som ikke har vært her før.

Hun ser frem til å se alle innleggene, og at det blir spennende å se hvordan programmet man har nøye planlagt blir spilt ut i virkeligheten.

– Så gleder jeg meg så klart mye til kvelden. Da er det god stemning, og prisutdeling hvor Norges beste kundeservice skal kåres.

Sparebank 1 SR-Bank: – Kundeservice i fusjonsprosesser

Hun oppsummerer enkelt og greit hvorfor man bør melde seg på.

– Det er et interessant og spennendes program, et viktig samlingspunkt for alle som er interessert i kundeservice, erfaringsutveksling med andre opptatt av det samme som deg, påfyll av innsikt og kunnskap, nyttig informasjon fra utstillerne og en fantastisk festkveld. 

Haug oppfordrer alle som jobber med kundeservice til å delta.

Kundeservicedagene 2024 lover å være en viktig arena for læring og nettverksbygging, med et sterkt fokus på hvordan man kan bygge kundelojalitet i en stadig mer uforutsigbar verden.

– Meld dere på nå, oppfordrer hun avslutningsvis. 

Les mer og meld deg på HER.