Årets kundeservice er kåringen av Norges beste virksomhet på kundeservice. Prisen er basert på Kantars store kundesentermåling, KSindeks, med over 20 000 intervjuer hvert år.
Blant de beste i landet
KSindeks har over 250 000 respondenter i sin erfaringsbase, og er med dette Norges største og mest representative studie innen kundeservice.
Det er kundenes tilbakemeldinger på kundeservice og kundesentre i Norge.
KSIndeks måler egne kunders tilfredshet med kundeservicen i en virksomhet. Den måler områder som ventetid, serviceinnstilling, kompetanse, løsningsgrad, kundetilfredshet, anbefalingsgrad og mye mer.
Norges største og mest representative studie innen kundeservice
Svarene fra dette utvalget danner grunnlaget for KSIndeks-målingen og KSIndeks-prisene.
Kandidatene som nå er blant topp 3 har ifølge kundene alle jobbet hardt, ytt det de kan og gitt god service. Det er derfor de nå hylles blant kundene, og er blant de beste i landet i sin bransje.
Kundenes favoritter innen Åpen klasse er …
I denne kategorien er en av plassene i topp 3 delt. Derfor er det 4 nominerte selskaper.
Møller
Møller Bil er Norges største bilforhandlerkjede. De har 41 bilforhandlere og 15 spesialiserte skadeverksteder spredt over hele landet.
– Møller Bil skal være en bilforhandler for folk flest, og gjenkjennes for å gi de beste kundeopplevelsene til alle, skriver de på egen nettside.
Toyota
Toyota er et japansk bilmerke. Merket har lenge vært en av de mest solgte i verden, også i Norge. I Norge har Toyota vært solgt siden 1963.
– For oss som jobber i Toyota er kunden et magisk ord. Et helt unikt begrep, som er helt spesielt for oss, fortalte Tor-Erik Neprud, ansvarlig for kundeopplevelser i Toyota Norge, til Kundeserviceavisen tidligere i år.
Verisure
Verisure er Norges ledende alarmselskap med over 35 års erfaring og 240 000 norske kunder.
– Vi er stolte av å beskytte. Ved å beskytte det som betyr mest hver dag, endrer vi liv til det bedre, skriver de på egen nettside.
Aftenposten
Aftenposten er en norsk dagsavis med hovedredaksjon i Oslo. Den kommer ut på papir alle syv ukedager og er Norges nest største avis målt i papiropplag.
– Les Aftenposten for et raskt overblikk i dagens nyheter. For deg som vil forstå hvorfor ting skjer og hvordan de henger sammen. Journalistikk du kan stole på, skriver de selv om avisen.
Vinneren skal kåres under festmiddagen på Kundeservicedagene 2024 i Oslo 5. juni.
KSIndeks-målingen startet i 2010. Kantar var ansvarlig for KSIndeks frem til 2021, og bidrar fremdeles med datainnsamling og analyse. CustomerTrends overtok ansvaret for KSIndeks høsten 2022.
CustomerTrends eier Kundeserviceavisen.