I en verden hvor kundeservice er viktigere enn aldri før skal vi gå undercover.
Vi skal personlig teste en rekke bedrifter ved å gå inn som ny kunde.
Målet? Å beskrive opplevelsen i detalj, fra første kontakt til sluttevaluering.
Hvor god er kundeservicen egentlig?
Vi vet alle hvor frustrerende det kan være å navigere i kundeservice-jungelen.
Ventetider som strekker seg lengre enn en iskald vinter, serviceinnstilling som varierer fra likegyldighet til hjertevarm hjelpsomhet, og varierende kompetansenivå.
Vi vil vurdere alt dette og mer: Hvordan er tilgjengeligheten? Får man svar på spørsmålene sine? Og mest av alt, føler man seg verdsatt som kunde?
Vi skal teste forskjellige kanaler, ventetider, serviceinnstillning, kompetanse, chat, løsningsgrad og reflektere rundt selvhjelp, kundetilfredshet og anbefalingsgrad.
Fra bank til bredbånd, fra reisebyråer til retail – vi tester på tvers av bransjer.
Er kundeservice bare fine ord på et papir, eller står selskapene virkelig bak løftene sine?
Bli med oss i denne reisen hvor vi avdekker det gode, det overraskende, og det direkte frustrerende med kundeservicen til noen av de mest kjente (og kanskje noen ukjente) selskapene i Norge.
Gjennom denne spennende serien vil vi dykke dypt ned i kundeserviceverdenen for å avdekke sannheten om hva kunder virkelig kan forvente fra forskjellige selskaper.