Ving selger charterreiser og pakkereiser til utlandet, samt flyreiser og hotellopphold.
– Sommerferien er rett rundt hjørnet og det er mye å gjøre hos oss om dagen, forteller Ann-Renée Degnes.
Selv om det er travelt forteller Degnes om en positiv gjeng som hjelper kunder med å skape de beste ukene i året.
Redde ferien
Ann-Renée Degnes, Service Manager på Customer Center i Ving Norge. FOTO: travelnews.no
Ving står nå i den travleste perioden i løpet av året.
– Det er jevnt trykk av henvendelser hos oss, både på telefon, chat og e-post, samt på sosiale medier, forklarer Degnes.
Hun tror mange har nok sittet litt på gjerdet for å se hvordan været blir i Norge før de bestemmer seg.
– Men, med så ustabilt vær som det har vært flere steder, er det nok mange som vil «redde ferien» nå, legger hun til.
Svartid er viktig
– På kundeservice i Norge har vi i underkant av 20 personer, forklarer Degnes.
Hun legger likevel til at de jobber nordisk, så det finnes mange flere som tar kundehenvendelser i de andre landene.
Kundesenteret hos Ving Norge. Det er god stemning nå som sommerferien er rett rundt hjørnet.
Ving ønsker å la kundene få hjelp på sitt eget språk, men dersom det er lengre ventetid vil de få hjelp av den første ledige kundebehandleren.
– Vi prioriterer språk først, men har troen på at det å få svar forholdsvis raskt, er viktig. Det er derfor mange svenske kollegaer som besvarer norske samtaler.
Stemning på topp
– Hos oss er det sommer selv om det regner, for vi vet jo at salget alltid tar seg opp når det er dårlig vær her i Norge, forteller Degnes.
– På den måten er stemningen på topp, legger hun til.
Sommerstemning
De har også andre måter å skape sommerstemning internt på.
– Ellers er vi gode til å dele reisetips med hverandre – og dermed skaper vi en reiselyst internt også.
Men det aller viktigeste er vell …
– Vi forsøker også å ta avbrekk med en is eller to, forteller hun med et smil.
– Det er aldri hyggelig
Det er alltid noe som skjer i løpet av sommeren, og hverdagen på kundesenteret er vanligvis travel.
– Utfordringer kan være så mangt. Vi er en bransje som blir berørt av det meste som skjer i verden.
Det reiseselskapet kanskje anser som den største utfordringen er flyforsinkelser.
Degnes krysser fingrene for at flytrafikken går fint gjennom hele sommeren. FOTO: Forbrukerrådet
– Det er aldri hyggelig, forteller hun.
– Det skaper mye jobb, og det er en utrolig lei start eller avslutning på ferien til våre kunder, forklarer Degnes.
Ving ble blant topp tre i kategorien «Reise» i årets KSIndeks.