Kunderådgiver Vilde Jellestad i Tryg Forsikring sammen med Livbøyen og Biffen.

Sistnevnte er en stor rød ku som går på rundgang i kundesenteret hver måned. Biffen står alltid hos den avdelingen som scorer best på kundetilbakemeldinger.
Kunderådgiver Vilde Jellestad i Tryg Forsikring sammen med Livbøyen og Biffen. Sistnevnte er en stor rød ku som går på rundgang i kundesenteret hver måned. Biffen står alltid hos den avdelingen som scorer best på kundetilbakemeldinger. FOTO: Tryg

Sommerstemning hos Tryg? : – Yes!

Sommerferie nærmer seg, og hos Tryg Forsikrings kontorer i Fyllingsdalen, Bergen, er atmosfæren preget av sol og glede. Robin Sandal, direktør i Trygs kundedivisjon, forteller om sommerdager med is, sommerhatter og konkurranser mellom rådgivere, alt i harmoni med sommermusikk i pauseområdene.

Robin Sandal, Direktør Kundedivisjonen.
FOTO: Privat

Sommerferie er rett rundt hjørnet, og hos Tryg Forsikring sine kontorer er stemningen til å ta og føle på.

Er det sommerstemning på kontoret?

– Yes! Vi kjører sommerdager med is på kontoret, sommerhatt-dag og sommerkonkurranser mellom rådgivere, forteller Robin Sandal, direktør i Trygs kundedivisjon, innledningsvis.

– I pauseområdene setter vi på litt sommermusikk, og om noen dukker opp i hawaii-skjorte og stråhatt en dag, blir det high five, forteller han med et smil.

Takk til deltidsmedarbeiderne

Ferieavvikling krever god logistikkplanlegging. Heldigvis for Tryg har de mange ivrige deltidsansatte som gjerne trår til.

– Om sommeren har vi mange flinke deltidsmedarbeidere som er på jobb store deler av sommeren, forklarer Sandal.

Mange flinke deltidsmedarbeidere

Det er mange studenter som ønsker å jobbe ekstra i ferien.

– Dette er ansatte som normalt er på jobb 1-2 dager i uken ved siden av studier, men om sommeren er det mange av dem som jobber på fulltid over flere uker, legger han til.

Jevn trafikk 

– Vi har relativt jevn trafikk gjennom året, så det er ingen store endringer om sommeren, selv om henvendelsene nok er preget av at det er ferie og reisetid for mange.

Til tross for noe uro rundt hetebølger og tyveri utenlands forteller Sandal at trafikken likevel er jevn.

– Kundene våre har det samme informasjonsbehovet som ellers i året, men det er nok ekstra fokus på spørsmål og problemstillinger knyttet til ferie og reiseforsikring.

– Mange vil dobbetsjekke dekningene sine, mens andre har bekymringer om skogbranner og ekstremvær, og hvordan det vil påvirke ferien deres.

– Ønske kundene fortsatt god sommer

Sandal forteller videre at de medarbeiderne på kundesenteret er glade for å kunne hjelpe kundene.

Hva gleder kundesenteret seg mest til med sommeren?

– Det er å snakke med de fantastiske kundene våre!

Det er ikke alltid at ting går etter planen i feiren, og da er det fint å kunne ha en rådgiver å snakke med.

– Vi får anledning til å hjelpe dem når de er på ferie og blir utsatt for en uønsket hendelse eller blir syke, og da er det ekstra bra å kunne være Norges beste kunderådgivere og gi dem god hjelp der de befinner seg.

Kunstig intelligens – vi må motstå fristelsen til å gjøre det samme med færre ansatte

– Så er det fint å kunne spise is på varme sommerdager i pausene, og å ønske kundene fortsatt god sommer når de har kontaktet oss, forteller Sandal avslutningsvis.